Gå til innhold
  • Bli medlem

Termos/drikkesystem


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For å spare vekt i sekken på vinttelttur... Dersom man heller varmt vann i drikkeposen, kan man satse på det er passe lunkent nok til en varm lunsj? Hadde vært kjekt å slippe å ta med termos. Noen som har forsøkt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at om man blåser ut vannet i slangen og det ikke er mer enn 12-13-14-15 minus holder vannet seg i i alle fall 4-5 timer før det fryser. (Selvom det blir fylt kaldt.) Bør ikke ligge mest eksponert for kulde, gjerne inntil ryggen eller dypt inne i sekken,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid med drikkepose fyllt med kokende vann på vintertur. Har tapet sammen et dobbelt lag med boblepast til en pose som jeg trer utenpå drikkeposen. Plasten veier nesten ingenting. Dersom man så legger posen inn mot ryggen, som Andreas sier og pakker ekstra klær på baksiden, vil du ha lunkent eller temperert vann helt fram til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å holde sugetuten og slangen isfri? Bruker dere isolert slange? I løpet av min svært begrensede bruk av drikkesystem i kulda, følte jeg at jeg ble gående og tygge is hele tiden fordi det alltid ble igjen litt vann i tuten selv om jeg blåste vannet inn i tanken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er å blåse slangen fri for vann hver gang du har brukt den og lukke fort igjen.... Og deretter stappe slangen inn under jakken eller halsen,

Stemmer det!

Og Vea: Om man ikke stapper tuten ned i halsen eller no så blir det is i tuten. Men det pleier jeg bare å bite i stykker. Har ikke trua på foring av slange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.