Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til ny tursekk


Alex92

Anbefalte innlegg

Annonse

Om du ikke er over 190cm kan du velge å vrake.

Reis til en butikk og prøv. Fyll de opp med telt og soveposer. Gå rundt å kjenn hvordan de føles på din rygg.

For min del ble det Osprey Argon 85. Fikk tak i en i XL. Utrolig fornøyd.

Mvh AlexS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to sekker i forskjellige størrelser fra Osprey og jeg liker dem veldig godt, de er virkelige gode på ryggen. Den største er en Aether 70 som jeg bruker når jeg skal pakke litt moderat, sånn opp mot 15 kg.

Jeg har også en Norrøna Synkron 100 som er ca 5 år gammel, den er veldig god og komfortabel med vekt opp til ca 30 kg. jeg har båret den med en vekt på ca 35 kg og da var den ikke like god lenger, en pakkrammesekk hadde nok vært bedre med en slik vekt. Synkron har gått ut av produksjn nå, men den har samme bæresystemet som Para Ranger mener jeg.

Så både Osprey og Norrøna lager gode sekker, men det er det helt sikkert andre produsenter som gjør også :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 kilo + ...Blir vel fort pakkrammesekk hvertfall :!:

Men 80 liter eller mer,ja........Er ikke bare liter som teller men og hvor tungt du har tenkt å bære.

Opsrey Argon 85 er et alternativ som ikke har så veldig høy egenvekt(tror det er ca 3 kilo)

Norrona Para Ranger eller Recon PAck laster jo 125 liter men de har en del høyere egenvekt. Spes i Recon kan du nok laste 40 kilo.

Bergans Alpinist eller Powerframe er Bergans tilsvarende Norrøna.

Skal du bære mye tungt så stikk i en butikk og test de på ryggen. Sekkene kan føles veldig forskjellig med samme vekt.

Skal du ha noe fleksibelt er så klart det beste 2 sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Gregory palisade i str medium, gir ca 82 liter (hvis jeg husker rett). Ypperlig sekk, beste bæresystemet for MIN rygg som jeg har vørt borti. Fungere veldig bra som pakksekk for søndagsturer med tre barn og kone og alt pikk pakk, og også for egne turer så langt. Har ikke fått prøvd den på lengre soloturer selv, men det skal det nok bli en råd med.

Ofte på salg hos Oslo Sportslager til ca 2200,-.

PRØV sekken du vil gå for i butikken med vekt i (ca 15-20 kg er bra) før du bestemmer deg helt. Hvis betjeningen ikke kan hjelpe deg, gå til en annen butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.