Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Oregon 450


OleG

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har samme GPS og opplevde det samme på kart jeg fikk låne av en venn fra 2002. Det ser jo helt koko ut. Jeg synes å huske det var en eller annen innstilling på GPS-en der jeg kunne bestemme hvilket zoom-nivå der bygningssymbolene skulle vises. På denne måten kunne jeg undertrykke symbolene inntil jeg zoomet langt nok inn.

Senere har jeg lastet nyere kart (2008?), og de stygge boligblokkene var byttet ut med små sorte firkanter som på papirkartene - mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå inn på Oppsett/Kart/Avansert kartoppsett/Detalj

-Her kan du endre detaljnivået gradvis fra 'Mest' til 'Minst'. Jeg benytter Topo Adventure og her er hus svarte litt mindre bokser. Når jeg er på nivå 'mindre' fjerner den de fleste husene.

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men du kan jo prøve..

Mvh

Hjonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Oppsett/Kart/Avansert kartoppsett/Detalj

-Her kan du endre detaljnivået gradvis fra 'Mest' til 'Minst'. Jeg benytter Topo Adventure og her er hus svarte litt mindre bokser. Når jeg er på nivå 'mindre' fjerner den de fleste husene.

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men du kan jo prøve..

Mvh

Hjonne

Synes ikke disse detaljerte kartene har noen nytte. Topo Adv. viste med meg navnene til noen små sølepytter av noen bekker mens store vann lå navnløse ved siden av inntil jeg zoomet helt inn. Helt nytteløst å prøve å navigere etter disse kartene. Ser du på et vanlig kart, eller kartene på 450 som er standard uten noe ekstra pakker så er det helt perfekt.

Dette kostet meg mange timer med planlegging av tur med GPS, siden vannene jeg skulle til ikke dukket opp på GPSen før jeg zoomet helt inn. Det sier seg selv at det er vanskelig å scrolle kartet for planlegging av rute når man er kraftig zoomet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.