Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan finner jeg ut hvordan været var på Galdhøpiggen lørdag 27 august 2011?


Gaute Michel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skrev inn noen spørsmål på forumet for ikke lenge siden, angående en topptur til Galdhøpiggen. Jeg fikk noen svar og tenker og gi en tilbakemelding. Samtidig tenker jeg å skrive en tur rapport om min tur og lage en video. Jeg gikk inn på forskjellige nettsider angående været den helgen før jeg dro avgårde, inkludert nettsiden www.yr.no. Jeg fikk gode prognoser som jeg kunne forholde meg til.

Nå etter turen vil jeg gjerne ha med hvordan været var, for å ha med i rapporten, videoen og for egne notater, men jeg finner ikke ut hvordan jeg får skaffet tilveie dette. Når jeg for eksempel går inn på nettsiden til yr, så ser jeg bare de nærmeste dagene og langtidsvarsel. Når jeg skal ha noe tilbake i tid, får jeg ikke frem akkurat lørdag den 27 august 2011. Er det en mulighet for dette og hvilke menyer må jeg inn på?

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia.

En stor takk. Mener jeg gikk inn på denne menyen tidligere, men at den bare ga data pr. måned. Men da måtte jeg selvsagt ha gjort en feil. Du har rett i at den gir vindhastighet, men ikke nedbør. Det var jo synd. For det regnet hele dagen og til tider kraftig. Det hadde vært artig å vite hvor mye.

Ringte opp til Spiterstulen, bare for å høre om de hadde noen hint om nedbørsmengde eller om de kanskje hadde måler selv. Men det kunne hun ikke svare på da hun var opptatt. Regner med at det var gjester i resepsjonen hun hintet til. Lurte på om de hadde en måler, slik at jeg kunne ringe tilbake på et bedre tidspunkt i morgen, men det ville hun hverken bekrefte eller avkrefte.

Jeg tenkte egentlig å hente ned dataene fra et av nettstedene på lørdagskvelden da jeg kom ned fra fjellet, men de kunne bare fortelle meg prisen på internett tilgang, ikke hvilket brukernavn eller passord som var påkrevd.

Jeg får prøve meg frem. Regner med at dataene er å finne en eller annen plass. Det er bare jeg som ikke har vært flink nok til å google.

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.