Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanskelighetsgrad Store Memurutind Vesttoppen - Østtoppen?


knutsverre

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå denne turen fra Vesttoppen til Østtoppen av Store Memurutind med retur samme vei nå i september, forhåpentligvis på tørt og isfritt fjell.

Har lest en god del turrapporter, men er fortsatt usikker på vanskelighetsgraden på turen.

Er det påkrevet med sikringsutstyr? Er det en tur en alminnelig fjellvant kar kan/bør klare, eller bør jeg skaffe meg hjelp av fører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde siktet meg inn på S.Memurutinden via Spiterhø og Leirhø tidligere i august, men grunnet dårlig vær, ble det en kortere tur i stedet. Jeg er langt fra ekspert, spesielt fordi jeg ikke har vært på toppen... :?

Dog hadde jeg gjort litt research, bl.a lest i "Fotturer i Jotunheimen" at det var anbefalt tau til østtoppen. Det skal være krevende og luftig, så jeg slo fra meg å komme meg dit. Det kommer fra folk som ikke anbefaler sikringsmidler i tide og utide... Irriterende, siden østtoppen er 3 meter høyere enn vesttoppen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen hamre langs eggen som relativt enkelt omgås i sørsida og det er ingen problem å bestige dei tre pf 10 m-toppane på denne eggen. Har gått der sjøl på bart fjell og det var overhodet ikkje nødvendig med sikringsutstyr eller fører etter min vurdering. Sørflanken er ikkje svært bratt eller utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.