Gå til innhold
  • Bli medlem

ally vs pakboat


rasto

Anbefalte innlegg

Annonse

Har en Ally selv men har og sett Pakcanoe. Regner med det var kanoversjon du tenkte på, de har jo og kajakker.

Vet litt om de teknisk forskjeller .

Prinsippet er ganske likt men noen forskjeller er det.

På Ally så spennes duk og alt om med de langsgående rør og spantene.

På Pakcanoe klipses monteres oppblåsbare flyteelementer langs duk utenfor spant, den spenner da ut duken. De gir og flyteevne. Dog kan vel oppblåsbare ting punktere.

Rør på Pakcanoe er eloksert slik at man ikke blir så svart på fingerene av montering(bare å vaske seg riktignok).

PakCanooe har 5 forsterkningsstriper ferdig monternt under.

Pris på Pakcanoe er litt høyere men inkl. pakksekk og som sagt forsterkningsstriper.

BEgge har litt forskjellig modeller med tanke på lengde og bredde. Lastekapasitet og vekt er omtrent den samme.

Er bare Ally jeg har padlet av de så kan ikke si hvilke som er best i forhold til stabilitet, hastighet etc.

Er og litt forskjell hva som tilbys av ekstrautstyr. Mulig noe passer om hverandre siden noe er basert på feste i esing med klemme og/eller stropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at Ally har større bære evne enn Pakboat er for så vidt riktig, om en samenlikner Ally sin DR 16,5 og Pakboat sin 16,5 fot så har Ally 5 kg mer lastekapasitet.

Har ellers padlet ganske mye med begge typene og er ikke sikker på hvem jeg liker best. Det jeg ikke liker med Ally er bøttesetene i plast, de er ditekte J--lig synes no jeg (dagens quis; hvem er det tatt avstøpning av til setene).

Ellers så blir Allyen (de jeg har padlet er av eldre årgang) trang bake med mine nesten 2 meter. Det er for liten plass fra der setet monteres og frem til spanten med tverrstiver. Klarer knapt å sitte med beina i kors.

En bra detalj med Pakboaten er de luftfylte elementene i siden som i tillegg til å være med å stive opp båten gir økt oppdrift og sekundærstabilitet.

Det finnes eldre tråder her på forumet som og tar for seg Pakboat vs Ally

Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.