Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskekort Hardangervidda


Simon P

Anbefalte innlegg

Hejsa

Jeg skal til Hardangervidda (Vest) i næste uge, og har lidt problemer med at finde ud af fiske reglerne. ( Haukeliseter - Kinsarvik. )

Hvis jeg køber "Felleskort for alle statsallmenningane - Veke" ( http://www.inatur.no/o2/InfoPage-InfoPageViewer/view?infoPageId=142949 )

kan jeg så fiske i de søer jeg møder, eller er jeg helt forkert på den? :)

Er eventuelle private søer markeret, så man kan se det?

Håber i kan hjælpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Eg skal fiske på Hardangervidda Vest i neste uke. Og har komt ut for et problem. Eg skal starte turen ved Dyranut og gå sør mot Nybu. Frå Nybu skal eg gå videre mot Hadlaskard og Hårteigen, før eg tar turen nord mot Hjølmo som er mål for turen. Problemet er at på inatur.no så er ikkje området sør for hjølmo og heilt til hadlaskard merket på kartet for noen av statsallmenningane som tilbyr der. Er det noen som veit hvem som eiger området nord for ullensvang statsallmenning og vest for eidfjord statsallmenning? Eventuelt selger dei også fiskekort for dette området på Dyranut?

Mvh Marius Trones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det bety at eg må kjøpe et dusin fiskekort da? Finnes det ikkje et fiskekort for dette området slik som dei 4 statsalmenningene? Eg hadde håpet at kortet for hele hardangervidda vest med dei 4 statsalmenningene hadde dekket mitt behov. :S Virker som et forfærdelig surr for en som ikkje har vært borti dette. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å forstå ut ifrå denne teksten "http://www.hardangervidda-fjellstyra.no/default.aspx?MenuID=12238" at hele hardangervidda vest er med på fiskekortet for dei 4 statsalmenningene på hardangervidda vest? Viser ikkje kartene riktigt? Hvor man har lov å fiske mener eg? For å kartene over dei 4 statsalmenningene på inatur så er ikkje heile det nordvestlige området på vidda innefor noen av statsalmenningene sine områder? Området eg lurer på er det området rundt "Stavali", ned til Hårteigen og nesten heilt til Dyranut/Nybu. Nordvestlige området på vidda sør for Rv7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.