Gå til innhold
  • Bli medlem

Barnefamilie i Oslo/omregn


auroris

Anbefalte innlegg

Søker andre barnefamilier med barn i passende alder for lek, turer og hygge.

Mine venner er noen late noen, eller liker å brenne energien sin ut på andre aktiviteter (som i hovedsak består av kjøpesenter, treningsenter o.l). Forandring fryder, men jeg savner mer tid i skogen, på fjellet, ved sjøen og i naturen generelt, og ønsker å bruke flere helger borte fra by og ute i det fri. Ungene kan syntes det blir kjedelig når det bare er jeg med (singelmum), så jeg prøver her å søke nye bekjentskaper, i hovedsak med barn. Kan love deg/dere vi kan finne på mye moro sammen!

Hvem er vi?

Vi tilhører den kreative og utadvendte typen. Humor settes høyt og latter er elementært i hverdagen. Vi har mye energi, men vi besitter også evnen til å sitte i ro når det er tid for ro. Vi er svært lite problematiske, eller, mor er hvertfall løsningsorientert..

Barna er to gutter på 3 og 7 år, yngste er en kriger som kjemper for sin og sines rett, eldste er en stor tenker og følsom filosof.

Mor er 28, student ved UIO, kort sagt fargerik og livsglad.

Vi er vel verdt et treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mye på tur med min 4,5-åring, og vi er alltid på jakt etter nye turkamerater. Hyggelig hvis vi kan finne på noe. :D

Så du skrev om telttur. Vi har teltet en god del i de ulike Oslo-markene, og er stort sett veldig lite plaget med folk. Det er jo greit å unngå Øyungen og Sognsvann, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to jenter på 4 og 6, og ønsker oss også flere turvenner. Vi prøver å være ute en del; de siste årene var vi mest underveis i kano, men siste vinter hadde vi vår først overnattingstur med pulk og ski (i hytte riktignok ;) ) og for ikke så lenge siden den første fotturen i fjellet med full oppakning og teltovernatting.

Hadde vært hyggelig med et treff og felles turer, korte eller lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe gledene med svar!

Dere høres friske og spreke ut alle sammen. Har selv parkert ungene bort og reist på de lengre turene uten dem. De får mange dagsturer ut i naturen, og det hender vi spiser middagen vår i skogen, men det blir stor sett med det. Har litt dårlig samvittighet, for føler jeg frarøver dem noen fantastiske opplevelser, så det må gjøres noe med.

Hva syntes dere om å treffes alle sammen for en dagsutflukt en helg, bli bedre kjent store og små?

De neste to helgene som står for tur, skal mulig barna mine bort i forbindelse med ferie, men etter det går vi tilbake til hverdagens sirkus og får en del tid til overs igjen. Hvordan passer det for dere andre? Og har dere noen ønsker eller forslag til hvor utflukten kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdaterer.

Vi vil prøve å få til et møte førstkomne helg, fortrinnsvis søndag.

Hvis det er brukbart vær, vil noen av oss slå camp over helgen, og vi ønsker alle med barn velkommen for sosialt samvære og hygge, med mulighet for å stifte nye bekjenskaper med store og små for fremtidige friluftsaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei!

er vel ikke så mye turer på vinteren,men har en sønn på snart 3år (fyller 3 i april) vi bor i oslo og har vært en del i næromeråde på tur (stort sett tatt t-bannen til sogsvann og godt oppover)

vi venter nå 1 til i slutten av Juni så dama er ikke så veldig aktiv på frilufsliv om dagen,men ville vært artig og treffe andre på tur og :lol:

Fikk dere i gang noe i sommer eller ble det litt seint? jeg kan gjerne bli med på en vintertur og hvis det er noen som vil det :)

blir ikke så langt vi får men er jo mye moro man kan gjøre ut på vinteren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært veldig moro :lol:

jeg kan alle helger i februar bortsett fra 4 februar(hvis du kan kun da så kan jeg muligens få endret det),vi kan kanskje prøve og sette av 11 og 12 februar?

hadde jo vært fint og treffes på lørdag formidag kanskje da og funnet en fin plass og overnatta og reist hjemm igjen på søndag.

Tenkte du med pulk og ski eller? er vel fortsatt en del snø igjen i marka da så greit med pulk,kanskje greit og ikke gå så veldig langt så hvis det skulle oppstå noen problerm,vet jo aldri med små barn :)

det kan og være rimlig kaldt i Februar så ikke feil og ha mulighet til og komme seg heim hvis de skulle bli får ekstremt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde en kort tur med bål og telt i august, og det var fint. :shock: Men nå er Auroris i Spania...

Det dere foreslår høres veldig bra ut, og vi prøver gjerne å blir med. Vi har aldri overnattet med barna i telt om vinteren enda, så det er på tide. :? Forutsettning er bare at det ikke akkurat er sibirkulde. Skal helst ikke være under -10 grader. Det er viktig at det blir en positiv opplevelse for barna!

Har dere en plass i hoded allerede som passer fint for en slik tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg liker meg veldig godt og få ut fra sogsvann,veldig greit med tanke på parkering og offetlig transport (t-bannen går ditt og kan gå på ski fra t-banene nesten)

Det er jo en del folk som går her,men syns ikke det gjør noe moro og treffe andre og syns jeg :shock:

hvis man møttes her på lørdags formidag er det ikke "kø" eller vil jeg tro.

var her får ikke lenge siden og skrev en liten tur rapport om det (https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=27992)

Det er jo fint mulig og gå så langt man føler oppover,hvis det skulle oppstår problemer er det veldig greit att det er bare nedover hjemm igjen.

Men når det er sakt er jeg åpent får det meste.

Når det gjelder temratur er jeg 110% enig thomas det er viktig att det blir en fin opplevelse har vært veldig nøye på det her selv og,skal ikke ødleg alt men en dårlig tur bare pga man "MÅ" på tur enda det er -20 og fryser,da er det bedre og vente

passer 11 og 12 får deg Thomas?

Utrolig moro att det er flere som blir med,gleder meg :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder av helgen 11.-12. feb. Sognsvann er ok. Bålplassen ved Ulsrudvann i Østmarka er også fint. (200 m å gå fra P-plass).

Hva med et pølsegrillemøte før overnattingsturen? Vurdere å kjøre rett fra barnehagen til Ulsrudvann i morgen og fyre opp et bål. (ca kl 17). Evt lørdag førstkommende.

Hvem er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan godt bli med i morgen eller lørdag,junior er veldig sliten etter barnehagen så lørdag hadde kansje vært greit? da kunne vi møtes på lørdag formidag? Hvis det passer best i morgen er jeg med på det og :shock:

har ikke vært i Østmarka litt rart siden jeg bor på hellsfyr,så er veldig åpen får og møtes på Ulsrudvann er akuratt det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ikke fått med meg at det er liv i denne tråden igjen. Jeg har en femåring og vi er gjerne med på tur. Vinterplanleggingen har visst foregått i halvsøvne, så jeg har lagt inn veldig mange hytteturer og har dermed få helger igjen til telt. Håper det går opp, og kommer til å følge med her framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid liv her vet du virrma;)

jeg og busken møttes sist lørdag på Ulsrudvann og grillet pølser og koste oss :D

Likte oss så godt der att vi fant ut att vi overnatter her 11 til 12 feb (neste helg)

Fin bål plass og masse fin plass til telt her.

Noe usikker på når jeg kommer opp på lørdag,men blir kansje rundt 14-15 tida på lørdag.

Er jo bare og komme opp du og hvis du ikke skal på hyttetur virrma

Jeg går ut i fra du kommer thomas?

Det er veldig greit og overnatt her syns jeg er bare par hundre meter til bilen hvis det skulle være noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.