Gå til innhold
  • Bli medlem

Langhelg på Senja, tips?


kjerst

Anbefalte innlegg

Vi er to jenter som skal en langhelg på Senja for toppturer. Vi skal ligge i telt og liker helst å finne folketomme flotte teltplasser.

Noen som har tips for teltplass(er) og turer? Topper som ikke krever tau, men gjerne luftige:) erfarne fjellgeiter begge to:)

vi har 3 dager til disp. Fri fra familie og unger for å kose oss i herlig natur...

Kjerst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjerst(i?)

Her er min turrapport fra Breiditinden på Senja.

http://www.ryggsekk.net/turer/breitinden-6aug07/breitinden.htm

I området "kryr det" av spennede fjell, fjorder og strender, så problemet er vel mest å kunne bestemme seg for hvor man skal gå ;)

I vår besøkte jeg Kvænan (med ski).

Det fjellet samt flere steder rundt er også et spennede for sommerturer.

http://www.ryggsekk.net/turer/kvaenan-14mai11/kvaenan.htm

Ha en fin tur til Senja.

- jan hugo s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Segla ved Fjordgård er flott tur med god utsikt. På toppen kan dere ligge på magen å se ned en 600 meter høy fjellvegg som går rett ned i sjøen. Start gjerne med Barden og følg ryggen utover.

Kvænan er en flott tur. Skal dere på høyeste punkt ville jeg startet ved tunnelinnslaget på Flakstadvågsiden. Nabofjellet Henrikshovudet har en morsom nordvestrygg.

En tur som jeg vil anbefale på det aller sterkeste. Den har uten sammenligning Senja flotteste utsikt. I nord har man uforstyrret utsikt mot de spisse Okshornan og i sør ser man utover alle Bergsøyan. Hvorfor jeg ikke har gått den selv er egentlig helt ubegripelig. Den går fra Steinfjordskardet og utover forbi Husfjellet. Er man sprek går man helt ut til Trælen. Retur ned til Storvika i Steinfjord der det går en anleggsvei inn til bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for tips. Regner med at det blir en tur på breitind neste helg. Lengre enn det er vi ikke kommet i planleggingen. Vi er litt impulsive også. Bruker ligge i teltet på kvelden å planlegge neste dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.