Gå til innhold
  • Bli medlem

Offentlig transport til Jotunheimen og Rondane.


Ukjent

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Er det noen som vet hvordan det er med offentligtransport opp mot fjellene i Jotunheimen og Rondane?

Hvis jeg drar til Jotunheimen tenkte jeg å begynne ved Leirvassbu for å gå inn mot Memurudalen og bruke det som basecamp. (Går det forresten å gå opp til Besseggen som dagstur fra Memurudalen? (ikke at det er viktig, men hvis det går tenkte jeg å ta turen))

Går det busser fra Lom opp mot Leirvassbu? Det trenger ikke å gå buss helt frem til døren, jeg kan godt gå en stund, men jeg har slitt med å finne ut hvordan jeg skal komme meg opp dit.

Er det noen andre steder det er bedre å starte hvis jeg skal innover til Memurudalen som er tilgjengelig med buss eller lignende?

Hvis jeg drar til Rondane tenkte jeg å begynne ved Spranget og gå til Rondvassbu og litt videre inn mot Bjørnhollia for å bruke området der som base.

Går det busser fra Otta opp mot Spranget/Mysusæter? Jeg skjønner ikke rutetabellene til Opplandstrafikk.

Håper noen som har tatt turen opp til områdene med offentlig transport kan hjelpe meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vedr. transport fra Otta opp til Spranget.

Det går buss fra togstasjonen/rutebilstasjonen to ganger om dagen, en på morgenen (ca.09:30) og en på ettermiddagen (ca. kl.15) etter hva jeg husker.

Dersom du ønsker opplysninger om øvrig offentlig transport, ring 177, de er flinke med å finne fram løsninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går buss fra Lom over Sognefjellet slik at du kan ta den til avkjøringen opp til Leirvassbu og gå/haike videre derfra. Det går også buss opp til Spiterstulen fra Lom.

Rondane : ser noen har skrevet om bussen til/fra Spranget. Det går også buss fra Ringebu over til Straumbu (hvorfra det er en time inn til Bjørnhollia). Går selvsagt også motsatt vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal inn i Memurudalen er det enklest å starte fra Gjendesheim og ta båten til Memurubu. Det går buss til Gjendesheim både sørfra og nordfra. Sjekk jvb.no og gjendebåtene for rutetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne: www.rutebok.no

Her kan du finne at det går buss fra Otta til Spranget kl 0945 og 1505, og fra Otta til Høvringen kl 0900 og 1500. Du kan lage en rutetabell ved å trykke på papirark-ikonet.

Fra Høvringen er det merket løyper til Dørålseter, Haverdalseter og Grimsdalshytta (og til Rondvassbu).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.