Gå til innhold
  • Bli medlem

Hasle Amigo kano, noen som har hørt om de?


Imse

Anbefalte innlegg

På 70-tallet bygget Arne Hasle kanoer i glassfiber. Min far har en slik, dvs han fikk strippet den for den doble bunnen mm, slik at den er godt og vel 10kg lettere enn orginalen. En knallgod kano som jeg fortsatt sammenligner alle kanoer jeg prøver. Mye bedre enn de hasle bygger nå.

Nå fikk søsteren min faktisk en kano fra naboene, og det viste seg å være en Amigo, orginal. En del tyngre enn pappa sin, men like god å padle og den holder stand og kommer til å gi de mange gode padleopplevelser.

Men jeg bare lurer på, er det flere som har hørt om disse kanoene? Eller er de helt ukjente for folk flest?

Nå blir det nok ingen Amigo på oss, vi satser på å få bygget en i kryssfiner + en finere og mere velbygd woodstrip når vi får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D

Ja Hasles Amigokanoer var veldig populære på 70-80-tallet.

Hadde mange flotte turer i Øst- og Nordmarka ved Oslo når barna var små.

Noen ganger 2 voksne og 4 barn og utstyr.

Solgte min for mange år siden da jeg kjøpte Ally, som er eneste alternativ

til å få med kano inn på Finnmarksvidda med sjøfly. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har to....

Jeg kjøpte en Amigo 534 i 1982-83 og hadde den til våren 2010 da ble den rappet :x

Da vi var fire hadde vi to kanoer en stund så jeg har hatt både Trapper Mari og Beaver 505 men

ingen som Amigoen så jeg averterte etter en men fikk ikke noen 534. Men jeg fikk kjøpt en eldre

Amigo uten seter og fem meter lang. Jeg kjøpte løse seter jeg tenkte og montere men så fikk

jeg kjøpt en Amigo 520 med støpte seter så nå har jeg to :)

Men jeg ser stadig etter en 534 med flettede seter som er lik dagens Haslekano. Men den nye

er støpt i polyetylen og det er ikke et alternativ.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.