Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolla (1850m) 31.juli 2011


Þróndeimr

Anbefalte innlegg

Pga. nachspiel til langt utpå Lørdagsmorgenen 30 Juli og ingen søvn deretter var det lett å sovne 18.00 på Lørdags ettermiddag. Voknet så opp 01.05 natt til Søndag og
følte meg svært så energisk. Passet godt, for værvarselet for Trolla, Trollheimens høyeste fjell lovet nesten for godt vær. Så jeg kjørte sørover og gikk fra veien ved
Hoåsbrekka 05.30. Det lå tåke godt oppåver sidene i Sunndalen og tok en time lang pause da jeg nådde toppen av første oppåverbakke ved 900m i håp om at sola
skulle komme frem. Det gjorde den å turen gikk så videre opp i Fossbotnin under selve fjellet hvor siste oppstigning begynner. Gikk standard-ruta opp som ikke krever
sikring men som blir ganske luftig etter hvert. En del løs stein, og litt småfuktig underlag her og der selv om sola grillet godt på veggen. Nådde toppen i solsteiken med
tåke liggende i dalene opp til 1000m. Forstår at dette kalles Trollheimens mest spektakulære fjell, kult fjell! "Dagen derpå" må jeg si at det kjentes med så mye motbakk
så det kan anbefales andre å ta med telt å ta basecamp på noen flotte gress-flater på rundt 900-1000m under selve toppen.

Tåkebilder fra den evig-varende oppåverbakken fra Hoåsbrekka.
trolla1.jpg

trolla2.jpg

Flere tåkelag.
trolla3.jpg

trolla4.jpg

trolla5.jpg

Tåka trekker seg tilbake og fjellet kommer til syne.
trolla7.jpg

Fra Fossbotnin, fjellet ser ikke spesielt brutal ut herfra.
trolla8.jpg

Utsikt fra ca. 1400m.
trolla9.jpg

trolla10.jpg

trolla11.jpg

betweenbar20pixelsssc.jpgtrolla12.jpg

Utsikt ned fra ca. 1600m.
trolla13.jpg

Østlige topper og Trollatraversen.
trolla14.jpg

En av flere liksom-topper for selve toppen.
trolla15.jpg

Mot toppen med to stk. sprekinger allerede på toppen!
trolla16.jpg

Utsikt fra toppen.
trolla17.jpg

trolla19.jpg

trolla20.jpg

Epic view!
trolla21.jpg

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.