Gå til innhold
  • Bli medlem

topphastighet på sykkel?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Når det gjelder fart i Oslo:

Vi var på klassetur i Nordmarka. To av oss syklet, resten tok T-banen. Vi syklister inngikk veddemål med de andre gutta om hva som var raskest av T-banen og sykkel fra Sognsvann til Majorstuen. Jeg kom opp i 55 km/t i nedoverbakken fra Sognsvann til Ullevaal stadion. Hadde helt ordinær kjip sykkel og brukte ikke hjelm den gangen. Farten ble målt ved hjelp av en dårlig speedometer så den er nok ikke helt riktig. Vi syklet imidlertid forbi en mopedist! Stakkars fyr, men sykt morsomt for oss. 8)8)

Forøvrig vant vi veddemålet med ca. ett minutts margin. T-banen har siden fått færre stopp så det hadde ikke gått i dag.

Rart så mange overlever de verste ungdomsårene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Kappsykle med trikken ned fra Sognsvann til Majorstua? Ikke særlig verdig motstander!

Er du sprek, så sykler du fortere enn trikken også oppoverbakke fra Majorstua til Frognerseteren! (trikken bruker 32 minutter).

Siden denne banen ble bygget ferdig (tror det var slutten på 1800 tallet) tror jeg knapt den har utviklet seg hastighetsmessig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Toppfart i Oslo tror jeg jeg har hatt mellom Øvresetertjern og Holmekollen et sted,eller mellom Besserud og Slemdal. Lange bakker hvor man virkelig kan tråkke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur søndag, og prøvde å sette ny rekord ned fra Gullbotn mot Trengereid (Bergensområdet). Trødde som en gal, sykkelen hoppet for hvert tråkk, men jeg kom ikke høyere enn 77 km/t. Samtidig lå brodern bak i dragsuget... Han suste forbi uten å trø, og da vi stoppet viste speedometeret hans "maks: 83,4" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Sondre Norland fra Sandnes som har norgesrekorden med en fart på rundt 120km/h. Sykkelen ble noe modifisert for å bli mer aoerodynamisk og Sondre kjøpte seg aerodynamisk kondomdrakt før han satte utfor.

Hvor han gjorde dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.