Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til zalo/flytende såpe beholder


finnjpedersen

Anbefalte innlegg

Annonse

Til fyrstikker, ulike såpeprodukter etc. bruker jeg filmbokser. Ikke skrukork, men greie å åpne og lukke og helt tette. Begynner å bli vanskelig å få fatt i dem, men spør på en fotoforretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle parfymerier, apotek, sikkert også Claes Ohlsson selger sett og småflasker til alt mulig rart. Selv har jeg ei bittelita flaske fra et eller annet sånt sett som jeg har zalo i. Ikke mange dråpene som skal oppi en liten oppvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fant endelig en ypperlig beholder for zalo/flytende såpe til turbruk!

Tilfeldigvis stod jeg å kikket på tannbørster på Europris da tanken slo meg som lyn fra klar himmel.

I hylla stod den ultimate beholderen til 13 kr, nemlig Jordan tannskyll i reiseversjon.

Ovenfor var også reisesett til 49 kr, med både tannbørste og tannkrem.

Jeg kjøpte begge deler. Beholderen er ca. 11 cm høy, 4 cm bred og 2 cm tykk, rommer 60 ml, laget av plast og god skrukork.

Legger ved ett bilde sammens med ett vanlig hønsegg og bilnøkler så det er lettere å se størrelsen.

post-9524-133474782204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om Clas Ohlsons beholdere er av glass. Plast ville vel være å foretrekke.

Ellers så selger apoteket små beholdere for urinprøver.

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD%20default%20Catalog/Intim%20og%20underliv/Urinpr%C3%B8veglass/default.aspx?gclid=CLSw9s-r3q4CFedZmAodvUjBYg

Filmbokser kan også være bra hvis du får tak i de ekstra gamle som var laget av aluminium. De hadde skrudd lokk med gummipakning, men de som er igjen av denne typen er vel kanskje havnet på museum. (Ref bilde fra friluftsliv.no.) http://www.friluftsliv.no/turutstyr/ta-vare-pa-filmboksene.html

Men når du først er på apoteket. De selger noen smertestillende piller i små plastbokser med skrulokk. Disse er tette og fine, men egner seg sikkert bedre til fyrstikker etc. i stedet for flytende ting.

http://www.apotekdirekte.no/products/fenazonkoffein-20-tab

"Fordelen" med den som vises i denne linken er at litt overdreven eller langvarig bruk lett fører til avhengighet, og kjenner du noen som spiser disse så har de sikkert, eller er i stand til å fremskaffe en del tomme bokser. jeg har en slik til fyrstikker sammen med primusen og den begynner å bli ganske gammel uten at det ser ut til at tidens tann biter på den.

post-4379-133474782212_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Liker*

Mosomt at du fikk dette innfallet 7-8mnd etter du startet denne tråden! :P

Slått meg til ro med fly-beholderne jeg..

Som tannbørste bruker jeg denne: 20gram inkl tankrem og holder. (om vekta var riktig)

922175.jpg

Kan du etterfylle tuben? Eller kjøpe ny tube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rester fra ungenes godteri som zaloflaske. En slags kjærlighet på pinne pakket i plastrør med en beholder (den på bildet) med søte dråper til å dryppe over. Kjøpt på Kiwi hvis jeg ikke husker feil.

Beholderen er 6cm høy og veier 14g med zalo. Burde holde til en ukes bruk for en person. Ikke skrukork riktig nok, men korken sitter godt, så det burde ikke være noe problem.

Bruker forøvrig små srayflasker som har inneholdt "godterispray" til myggmiddel og solkrem.

post-6730-133474782228_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker alltid en bamseflaske. Fikk skikkelig flashback fra barndommen så måtte bare handle en.

Gi innholdet til lillebror, fyll på zalo og vips så har man sin egen vaskebjørn;) Ca 25g men tåler en støyt.

Bamse-bring.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en ”soyasausfisk” til zalo, altså en slik du får soyasaus på når du kjøper et brett sushi på velassorterte butikker eller takeaway-restauranter. Disse er ikke veldig solide, men jeg har ikke hatt uhell så langt. Holder til flere dagers bruk, ingen hensikt å overdrive hygienen på telttur. Vekt: 9 gram i følge kjøkkenvekta.

post-9242-133474782386_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.