Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips rundt Beitostølen


becks

Anbefalte innlegg

Hei!

Årets ferie begynner for vår del til helgen på Beitostølen hvor vi skal tilbringe en ukes tid på hytte. Er det noe som har noen tips til mindre dagsturer med fiskemuligheter, evt. tur som inkluderer en overnatting i telt? Vi er en familie på 4, med 2 små barn på hhv. 2 og 4 år. En i bæremeis og en som skal prøve seg i stien og til dels sitte på mine skuldre oppå sekken :D

Vi er instilte på å kjøre litt for å komme oss rundt så alle tips mottas med stor takk.

Fortsatt fin sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye fint der oppe. I dag tok eg båten til Torfinbu og gikk tilbake er ein fin tur det tok meg ca 3 timer lit usiker på ossen det er for ein 4 åring men liker den å gå går det bra ellers gå inn på ut.no der er masse fine tips. Kan også ambefale og spør på turistinformasjonen på Beitostølen dei hade veldigt god peiling. God tur og håper på fint vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitihorn burde være mulig, ikke gå opp sørfra, men den lengre stien nordfra.

Skulle dra med meg dama opp der og så kjapt på kartet at det gikk en sti sørfra og den var latterlig bratt og utsatt på et punkt.

Høydeskrekken min satte en stopper for den planen.

Har vært på toppen når jeg var rundt 6år tror jeg det var...

http://kart.finn.no/?lng=8.80566&lat=61.29561&tab=search&zoom=14&mapType=finnvector&markers=8.79893,61.29480,r,Brukerdefinert%7C8.80604,61.31868,r,Brukerdefinert&activetab=search

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Jeg var på Bitihorn med mine tre barn for et år siden, da var de 2,6 og 10 år gamle. Startpunktet var ved samegammene langs riksveien. Minstemann insisterte på å gå mesteparten av turen, men måtte i bæremeisen den siste bratte delen og sov på nesten hele returen. 6-åringen trengte litt heiagjeng og lokking, men det gikk fint. Det er utrolig hvor mye energi det er med en liten sjokoladebit og frukt :), spesielt når den skal spises "på den steinen der oppe" :)

Turen er ca 8km tur/retur og tok oss 5 timer + pausen på toppen. GPS'en klokket 650 høydemeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fin tur er å gå gjennom Fagerdalen.

Det er greit å starte ved Bygdin Høyfjellshotell, gå opp vest for Synshorn og deretter inn i Fagerdalen.

Det er fin sti gjennom dalen og man kommer ned til Bygdin-vannet ved Bygdisheim. Derfra er det grusvei langs vannet tilbake til hotellet.

Det er også fint å telte i Fagerdalen, eventuelt kan man gå opp på Synshorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.