Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur: Bugøyfjord til Gallok - Finnmark


Lofoten

Anbefalte innlegg

Annonse

Til tross for tung sekk, mygg, regn og torden ser det ut til at du hadde en helt topp tur. Det pleier å være sånn at man på slutten av en lengre tur lengter tilbake til sivilisasjonen (hamburger, cola, dusj m.v. ), men det tar ikke mange timene før man lengter etter neste tur.

Jeg drar forøvrig avgårde neste lørdag (30.7- 14.8.11) så da blir det din tur til å være misunnelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tok meg selv i å tenke at det skal bli lenge til neste tur mens det stod på som værst! Men som du sier så tar det ikke mange timene før en tur er over til man begynner å planlegge neste! :)

Nå fikk jeg jo nesten ekstrem-vær med rundt 30 grader og sol hele dagen innover, noe som ble en utfordring med svart hund!

Har du tenkt deg inn i samme området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott område du har vært i - har bare gått igjennom der på vinteren. Syns nesten 30pluss kan være verre/mer ubehagelig enn -30 på mange måter.

Gikk selv Signaldalen-Altevann forrige uke og hadde bare et par dager med 20-25 grader, men var mye vind ene dagen og ingen insekter... resten av turen var tempen i andre enden av skalaen og da ble det lett å gå men fikk meg noen saftige gnagsår. Tre dager mer tilsammen 7-8 mil ble litt for hardt for mine føtter selv om formen ellers taklet det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke helt fornøyd med mine sko på turen. Fikk gnagsår på vei innover, under beina og tær, ikke på hælen, men teipet begge beina og benyttet plastposer i skoene på vei ut, og det funket mye bedre. Nå var jo sekken betydelig lettere på vei ut da, bar ikke med et gram mer enn jeg måtte :D

Litt av et vann Altevatn! Ble det noe fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket ikke på Altevann... var helt gåen da jeg kom ned dit for jeg gikk i ett fra Voumahytta og hadde avtalt å bli hentet med en gang.

Men fisket litt på Store Rostavannet og der var det kanonbra - masse harr og ørret, vaket og spratt fisk overalt!

Populært område for svensker som flys inn med helikopter til grensa og går over for å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.