Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltene til 999,-


ni liv

Hvilket?  

42 stemmer

  1. 1. Hvilket?

    • Bergans
      6
    • Helsport
      31
    • Nanok
      6


Anbefalte innlegg

Hei, noen her inne som har formening om hvilke av disse tre teltene som vil være det beste kjøpet? Personlig så synes jeg nanok teltet ser best ut siden det har et "skikkelig" fortelt, men dog litt høyere vekt.

Nanok arbor duo:

http://www.gsport.no/produkt/721635(BC_7)/nanok-arbor-duo-telt/?utm_source=FlashBanner&utm_medium=Uke2711&utm_campaign=giant

Helsport nordmarka 2:

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lavvu/telt/nordmarka-2-telt-1037133

Bergans trillemarka 2:

http://www.gsport.no/produkt/721576(BC_7)/bergans-trillemarka-2-pers-telt/

La til en poll for at folk skal slippe å skrive innlegg(men skriv gjerne et svar for det) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin poll! Eg prøvde å poste eit innlegg i går der eg ba om hjelp til å bestemme meg for eit av desse telta, men av ein eller annan grunn vart innlegget berre blankt kvar gong, så eg ga til slutt opp. Tenkte å prøve igjen i dag, men nå trur eg heller berre eg føl spent med her... Men er det litt rart at hverken Bergans eller Nanok sitt telt er å finne på sine respektive produsentar sine nettsider? Er det (dårlige?) billigvariantar av henholdsvis Compact 2 og Domus Duo, som ser heilt like ut som Trillemarka og Arbor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde også de problemene som du beskriver, blankt innlegg. Merkelig. :)

Grunnen til at du ikke finner disse teltene på nettsidene er fordi de er laget spesielt for de respektive kjedene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse teltene er billigere kopier av dyrere modeller fra disse tre fabrikatene.

Hvis man skal ha ett telt for campingturer, festival og lette turer i skog og mark så duger disse teltene.

Jeg ville personlig aldri hatt med ett slikt telt på fjellet der været kunne ha snudd om. Er man på fjelltur må man stole 100% på at teltet tåler en skikkelig storm. Gjenerelt er også disse billig modellene noe tyngere enn "orginalen" pga billigere og tyngere stoff/materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har et Nordmarka 2 eller kanskje er det 3 som har vært på mange fjellturer i all slags vær. Kjøpte det litt hals over hode fordi jeg trodde teltet var et Fjellcamp (husker ikke akkurat hvilket jeg blendet med) som var på kjempetilbud. Jeg hadde ikke de forskjellige typene klart for meg, og dette var da Helsport startet dette med å sy for kjeder på tilbud.

Forskjellen er i det vesentlige tyngre materialer og gjerne færre detaljer. Tror ikke teltet er dårligere ift vær og vind enn mine Helsporttelt fra katalogen.

Som en kuriositet og et a propos til en annen tråd om Helsporttelt og vannlekksaje kan navnes at første tur med teltet ikke hadde ett eneste sekund opphold. Det regnet og blåste som rakkaren 4 døgn til ende, men teltet holdt både stand og tett.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at nanokteltet ligger til 1999 hos intersport (samme kjede), så et godt tilbud på 999 der.

Bergans sitt telt er også halv pris, dog både hjå intersport og g-sport. Om ein legg det i handlekorga visest eit reknestykke der det står at ein får 1000 kr i rabatt. Prisen 999,- er markert som nettpris, så teltet kostar då kanskje 1999,- i vanleg butikk? Uansett så gjer den halve prisen for min del at det freistar å kjøpe Nanok eller Bergans heller enn Helsport, men det treng kanskje ikkje å vere slik at dobbelt så dyrt telt er dobbelt så bra telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si såpass at Bergans teltet går inn til 999 hos gmax kristiansand værtfall, altså ikke bare nettpris. Vet ikke om andre butikker. Det er nok helt greie telt, men ville ikke tatt de med på månedstur over hardangervidda i februar, for å seia det slik :)

EDIT: Bergans teltet har litt kort duk på sidene, går ikke helt ned, og litt lite fortelt. Bare sett på utstillingsmodellen i butikk. Som sagt større fortelt på Nanok kontra Bergans, men lavere vannsøyle på Nanok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pluss og minus med alle 3. Vekt er så og si lik.

Etter hva jeg ser er det nok best bagasjeplass i Nanok.

Nanok har lavest vannsøyle.

Bergans er eneste telt med ripstop duk.

Som markatelt og slikt et par ganger i året er de sikkert greie alle sammen. Selv begynte jeg med et Basecamp Dovre på salg til 399.-

Men foretrekker nå å legge litt mer i teltene. Litt bedre detaljer og lavere vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Okey :) Regnet nesten med at det ble trangt... Jeg tipper veldig mellom Nordmarka 2 og Nanok Arbor akkurat nå. Tror nok at det blir Arbor, grunnet bedre plass i forteltet til sekk, støvler etc.

Er også litt i tenkeboksen ang Eureka Spitfire, enten Solo eller duo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte Bergans Compact 3 (ikke light) på salg til 1700kr for noen uker siden. Salget er over nå, men det kan godt hende du finner det andre steder. Det teltet syns jeg var ålreit i størrelse. Til og med plass til to (+). Stort fortelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har et Nordmarka 2 eller kanskje er det 3 som har vært på mange fjellturer i all slags vær. Kjøpte det litt hals over hode fordi jeg trodde teltet var et Fjellcamp (husker ikke akkurat hvilket jeg blendet med) som var på kjempetilbud. Jeg hadde ikke de forskjellige typene klart for meg, og dette var da Helsport startet dette med å sy for kjeder på tilbud.

Forskjellen er i det vesentlige tyngre materialer og gjerne færre detaljer. Tror ikke teltet er dårligere ift vær og vind enn mine Helsporttelt fra katalogen.

Som en kuriositet og et a propos til en annen tråd om Helsporttelt og vannlekksaje kan navnes at første tur med teltet ikke hadde ett eneste sekund opphold. Det regnet og blåste som rakkaren 4 døgn til ende, men teltet holdt både stand og tett.

:)

Har også et Nordmarka 2 telt som jeg tidligere brukte sommerstid på fjellet. Ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv ett mckinley onepole til 999:) skal teste det til uka.

hvordan gikk det med telte? har et selv, men ble prøvd i godt vær. Men synes det er en fatastisk løsning på teltet, godt å en hel side med lufting å utsikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stormåsen. Hva mener du med å tabbe seg ut ? Er teltet dårlig ?

Har et Nanok Arcxis duo selv som jeg hittil er fornøyd med. Er riktignok ikke utsatt for veldig dårlig så langt. Syns teltet har godt med lufting og kondensproblemene er ikke av de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.