Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til valg av bukser


tarjeids

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en helårs skallbukse til, først og fremst, klatring. Gjerne en bukse som kan brukes som helårs fjell-/friluftsbukse i tillegg (ikke mye skikjøring, mest skigåing:)

Har gått meg litt vill i jungelen av ulike bukser der ute, og klarte ikke finne noe godt svar ved å søke på forumet.

Noen tips/erfaringer?

Jeg ser også etter "vanlig" bukse til klatring, med andre ord uten skall. Altså en lett og luftig bukse med god bevegelighet. Tips?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skallbukse som funker til ski og klatring er uten tvil Norrønas Trollveggen. Brukt den ett år nå, og funker fett! :P

Eneste minuset er at den er litt trang på enden av bena (mtp. alpintski)

Bruker i tillegg denne her: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=82856

Kjempefornøyd med den og, brukest til alt fra spaserturer til inne og utendørs klatring. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcteryx Beta AR!

Du betaler litt ekstra, men kan nesten garantere deg att du vil bli fornøyd.

Har brukt den nå i snart 2 år til alt fra skiturer, toppturer, fisketurer til jakt (kanskje ikke og anbefale så lenge du ikke skal jakte noe som har hørsel som den 7-far i huset)

Har ikke merket noe antydning til slitasje eller lekkasje. Buksa puster som en hund med løpetid...

http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=484&cid=314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tar opp denne tråden igjen, hva syns dere om trollveggen vs falketind buksa? Kommer til å bli brukt som turbukse vinter(langren) vår sommer og høst.

Lurer på om det blir litt "overkill" å gå rundt med trollveggen til vår, høst og sommer? men den virker utrolig deilig når det først er dårlig vær da:)

Burde kanskje nevne at buksen jeg kjøper skal bli brukt til Norge på langs og derav bør den være slitesterk.(derfor jeg fikk trollveggen inn i tankene)

Er falketind slitesterk nok? eller bør jeg gå op til trollveggen?

Andre forslag motas med glede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Trollveggen Pro Shell buksa og er veldig fornøyd. Jeg kjøpte den primært for skikjøring / topptur men den har også vært med på høst- og sommerturer med dårlig vær. Hvis buksa primært skal brukes til skigåing (langrenn) og gjennom hele året ville jeg kanskje heller sett på noe litt "lettere" ala Norrøna Dovre jaktbukse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.