Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Fjellheimen 85L


PelleO

Anbefalte innlegg

Jeg går med planer om å anskaffe meg ny ryggsekk 80 - 100L.

Har kikket på den nye Fjellheimen 85L-sekken fra Helsport i den lokale sportsforretningen. Sekken virker faktisk veldig god. Og lett er den også. (2,8kg). I tillegg er prisen meget gunstig - bare 1990kr!

Er det noen her inne som har erfaring med denne sekken, mon tro?

Alle innspill mottas med takk :D

Ole P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også og kikket på denne sekken her om dagen og er derfor også svært interessert i å høre erfaringer fra de som allerede har testet denne ut. Sekken virker svært lovende i mine øyne. At den er langt lettere enn min nåværende sekk er et stort pluss.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg skal skaffe meg denne sekken etterhvert. Rett og slett pga hvordan den ser ut, tekniske løsninger, nye bæresystemet, vekt og ikke minst prisen!

Tipper det er få som har fått testet den ut i og med at den kom nå i vår.

Men til den prisen så er det en relativt billig tursekk.

Jeg har ny sekk foreløbig, men når fjellheimen en gang kommer på salg på xxl skal jeg kjøpe den. Tipper den er meget bra uten å ha prøvd den annet enn i butikken med vekt.

xxl har jo fornøyd garanti og så, kjøp den prøv den i en mnd er du ikke fornøyd så kjøp noe annet eller få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - Har gått innkjøp av Helsport Spitsbergen 95L small,den har samme bæresystem som fjellheimen.

Synes den passer meg kjempebra, en bra ting at de leveres i S OG M.

Bra med utvendige festepunkter og smarte løsninger.

Har prøvd mange sekker før jeg bestemte meg,spitsbergen passet min rygg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo til på denne sekken i dag på XXL. To tusen kroner. Testet den i butikken med tyngde i sekken. Den kjennes virkelig god ut, men stortesten blir Hardangervidda Vest om en ukes tid. Da skal den få kjørt seg en to ukers tid. Blir spennende å se hvordan det går. Skulle det gå skeis får de ta den i retur.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg skal skaffe meg denne sekken etterhvert. Rett og slett pga hvordan den ser ut, tekniske løsninger, nye bæresystemet, vekt og ikke minst prisen!

Tipper det er få som har fått testet den ut i og med at den kom nå i vår.

Men til den prisen så er det en relativt billig tursekk.

Jeg har ny sekk foreløbig, men når fjellheimen en gang kommer på salg på xxl skal jeg kjøpe den. Tipper den er meget bra uten å ha prøvd den annet enn i butikken med vekt.

xxl har jo fornøyd garanti og så, kjøp den prøv den i en mnd er du ikke fornøyd så kjøp noe annet eller få pengene tilbake.

Du får ikke pengene tilbake på XXL's 100% fornøyd garanti. Du får derimot muligheten til å oppgradere sekken til en annen modell og evt. betale mellomlegget, eller gå ned i pris. Da får du et gavekort på det resterende beløpet.

Produktet må være ubrukt for å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det jommen ny sekk her også gitt :D

Har foreløpig bare gått noen runder i stua med 10-15kg, men sekken virker knallgod synes jeg. Det eneste er at jeg er vant med å pakke en del ting, (bl.a. fuelflasker) på "fast" plass i sidelommer, og det har jo ikke denne. Men det ordner seg nok. Hovedrommet virker mye romsligere på Fjellheimen enn min gamle Bergans 80L, så alt skal nok få plass.

Alltid stas med noe nytt :) God Tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det jommen ny sekk her også gitt :D

Har foreløpig bare gått noen runder i stua med 10-15kg, men sekken virker knallgod synes jeg. Det eneste er at jeg er vant med å pakke en del ting, (bl.a. fuelflasker) på "fast" plass i sidelommer, og det har jo ikke denne. Men det ordner seg nok. Hovedrommet virker mye romsligere på Fjellheimen enn min gamle Bergans 80L, så alt skal nok få plass.

Alltid stas med noe nytt :) God Tur!

Jeg mener at du får kjøpt løse sidelommer til sekken din.Jeg tror de som var til den Extrem 90+30 sekken vil passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei,

 

Går og sikler på denne sekken selv. Planlegger 4 nasjonalparker på 3 uker i sommer og trenger noe virkelig bra.

Er det noen av dere som har fått testet Fjellheimen sekken på lengre turer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var faktisk å såg på han her om dagen på xxl utgaven hadde medium rygglengde. virka bra i butikken iverfall men skjølve selane var rett og slett for store selv når de var heilt innstramma så sto de i ein bue ovenfor skuldrene mine, veit ikkje noe anna måte og forklare det på så da tok eg rett og slett ikkje sjangsen på å kjøpe sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sekken i fjor vår, og har brukt den på mange turer.Syns den fungerer bra, og et veldig pluss at du kan åpne hele fronten på sekken.Gjør det mye letter når man skal ha ut noe, men krever jo at man pakker litt systematisk .Mange fine festemuligheter på sekken , og med noen ekstra reimer får man med seg det meste .Gode justeringsmuligheter , men føler kanskje at jeg er hakket for liten til sekken (176 cm ), så får liksom ikke hoftebeltet til å sitte helt perfekt.Virker som en solid og slitesterk sekk, men skal du pakke med deg noe mere enn 25 kg, ville jeg sett på noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.