Gå til innhold
  • Bli medlem

Tanzanianerne dropper sine "monstermaster"


panda

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja tenk om Norge var så rikt som Tansania. :)

Nei det er vel ikke pengene det står på, det er nok heller viljen.

Når vi har politikkere som ikke har evne til å forstå verdien av slike ting så må det jo gå som det går, men sjømkabel til plattformene i Nordsjøen, det forstår de seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull at vi ikke setter natur foran her til lands. Problemet er vel heller at det er de små tullete sakene som vinner fram, mens de store signalsakene taper. F.eks rundt Hjørundfjorden på Sunnmøre har det vært luftet å lage en gangsti rundt fjorden, en unik tursti for rekreasjon. Naturvernforbundet var raskt frampå vedr noen områder hvor det vokste en spesiell type trær (som om trær og gående er noen motsetning..). De kunne ikke se for seg at det ble langt sti gjennom dette området. For 50 år siden fantes ikke disse trærne der, de ble beitet ned av husdyr. I neste omgang kommer kraftlinjen mellom Ørskog-Fardal, rett gjennom samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om Norge var så rikt som Tansania. :)

Nei det er vel ikke pengene det står på, det er nok heller viljen.

Når vi har politikkere som ikke har evne til å forstå verdien av slike ting så må det jo gå som det går, men sjømkabel til plattformene i Nordsjøen, det forstår de seg på.

Jeg tror også det er en holdningsgreie. Nordmenn har fått litt for mye litt for lett og mangler forståelse for å ta vare på verdier. I land som har mindre er man flinkere til å ta vare på det man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kabler til Nederland...

Mulig det er mye jeg ikke helt har fått med meg, men jeg har forstått det slik at det koster 4 mrd (4.000.000.000) mer å legge kabel under Hardangerfjorden enn å henge dem over(!). Totalprisen har jeg ikke sett og heller ikke prøvd å søke etter.

Det er noe som ikke rimer helt, for en kabel fra Norge til Nederland liggende på havbunnen hadde en totalkostnad på 5 mrd for bare 3 år siden, og det mest fantastiske var at de hadde et overskudd på 120.000.000 allerede etter 5 uker!

Det er jo litt rørende at Staten vil oss så vel at vi skal få billigst mulig strøm, eller er det mye jeg ikke helt forstår her også?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.