Gå til innhold
  • Bli medlem

Besseggen med hund


bassman86

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten har planer om å gå Bessegen første uka i juli, og vi lurer da på å ha med hund. Det er en liten terrier, nysgjerrig, tøff og full av energi. Den er bare ett år gammel, og er ikke vant med turer over 1-1.5timer.

Noen her som har egne erfaringer med å ha med liten/middles hund over Besseggen?

Jeg vet det er en 6-8 timers tur, så vurderer å anskaffe en bæresæle slik at jeg kan gå med hunden på kropp når den trenger en pause.

alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er værst når man har en "stor" hund som er veldig glad i å dra. Med en liten som man har mulighet til å hjelpe der det trengs er det ikke noe problem. Møtte en på toppen av eggen på tur ned med to pesende gordonsettere som hang stramt i båndet sitt. Lurer på hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg og kjæresten har planer om å gå Bessegen første uka i juli, og vi lurer da på å ha med hund. Det er en liten terrier, nysgjerrig, tøff og full av energi. Den er bare ett år gammel, og er ikke vant med turer over 1-1.5timer.

Noen her som har egne erfaringer med å ha med liten/middles hund over Besseggen?

Jeg vet det er en 6-8 timers tur, så vurderer å anskaffe en bæresæle slik at jeg kan gå med hunden på kropp når den trenger en pause.

alle svar mottas med takk :)

Jeg har ikke gått Besseggen, men min Cairn Terrier har vært mye i Jotunheimen, besteget 8 2k-topper. Hvis hunden er i god form, og man passer litt på potene, så burde ikke det være noe problem.

Regor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.