Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukse med glidelås for omgjøring til shorts


LuckySilver

Anbefalte innlegg

Jeg har ei Norrøna Dovre som har begynt å rakne etter mange års trofast følge, og trenger derfor ny bukse før sommerferien.

Men denne gangen vil jeg ha ei bukse med glidelås i nærheten av knærne, så den enkelt kan omgjøres til shorts. Kvaliteten bør også være omtrent på høyde med Dovre-buksa; vann-avvisende og slitesterk.

Bergans Imingen, Norrøna Bitihorn Flex1, Fjellreven Sipora og Stormberg Stølen er slike zip-off bukser, men virker ikke like holdebare som Dovre. Finnes det flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hagløfs Lite Split pant

http://www.oslosportslager.no/produkt/lite-split-pant-zip-off-bukse-herre-23183.aspx

En verdig motstander vil jeg si. Den er fleksibel, pustende, sterk og har alt du forlanger av en slik bukse. Omgjøres til shorts på null komma niks, som er kort og god. Har tilogmed brukt shortsen på treningstudio uten noe problem. En liten detalj jeg liker er en hempe over høyrelomma hvor man kan ha karabin/nøkler/etc.

Thumbs up fra meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Har sett på endel bukser nå, men syns de virker vel spinkle i forhold til Dovre.

Men nå fant jeg Fjällräven Abisko i Zip-Off på nettsiden deres. Noen som har erfaring med dem?

Ser ut som en høvelig sterk bukse, med rett antall lommer, forsterkninger i G-1000, og mulighet for å vokse buksen for å gjøre den vannfast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra Lowe alpine som jeg kjøpte hos Turistforeningen. Den er laget av 100% nylon og er ganske lett og behagelig i sommervarmen.

Jeg liker ikke å gå med buksebelte når jeg er på tur så derfor har jeg sydd litt på den slik at jeg kan bruke mine gamle seler fra Norrøna. (Jeg er ikke så nøye på fargen, bruker det jeg har.) Da kan du åpne opp rundt livet og lufte ut hvis det skulle bli for varmt.

post-4379-13347475477_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.