Gå til innhold
  • Bli medlem

Holdbarhet tørket kjøttdeig?


Muffen

Anbefalte innlegg

Annonse

Er den skikkelig tørr, er det ingen problem om du er flere uker på tur. Har enda ikke opplevd noe usmak på noe av det vi tørker, heller ikke om den har ligget ukevis i romtemperatur her hjemme. Sjøl bruker jeg mest magert viltkjøtt til dette.

Husk å la det trekke vann i mange timer før bruk, ellers får magen noe å bryne seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dette har jeg og lurt på, hvor lenge skal kjøttdeigen "svelle" når vi skal bruke den?

Det er mange oppskrifter på tørking her, men få/ingen om tilberedning og oppskrifter med kjøttdeig i villmarken... Noen tips?

Jeg holder på å prøve meg litt frem as we write på tørking av kjøttdeig og løk sammen...

Til info kjøpte jeg Coop sin karbonadedeig (5% fett), stekte den og tørket med kjøkkenpapir før jeg la det i ovnen på stekebrett med bakepapir, 75grader varmluft og ovnen på tørk. Så får vi se hvordan det blir =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.