Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Falketind Pro Shell


ironduke

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg denne jakken:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article517363.ece

Men vil helst ha den i den fargen - noen som vet om denne er utgått? Og vet noen tilfeldigvis om den i så fall fins på tilbud en plass?

Ser ut som den bare fins i orange og svart for tiden:

http://www.norrona.no/Products/0240-11/falketind-gore-tex-pro-shell-jacket-m

PS! Om noen har erfaringer med bruk av jakken, fint om dere poster disse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har ikke jakken selv men samboer har dameutgaven av Falketindjakka.

Dette er hva jeg har skrevet i en annen tråd om jakka:

Samboer har Falketindjakka du spør om og er godt fornøyd med denne.

Som alt annet membrantøy blir man selvsagt klam dersom det er noenlunde temp, men den har gode nok luftemuligheter under armene som ikke er veldig i veien for skulderemmer på sekk.

Lufteglidelåsene kunne etter min mening vært noe lenger for bedre utlufting.

Noe av teipingen ved glidelåsene har blitt noe slitt ved mekanisk slitasje, bevegelse mot remmene, men ikke mer en man kan forvente etter relativt mye bruk.

God hette med nok av strammemuligheter samt god vindskjerm. Stor nok til klatrehjelm.

Grei design på jakken, kroppsnært snitt med "rent" og minimert design.

Hun har brukt jakken bl.a. sist sommer hvor vi teltet og gikk ute i en drøy uke i stort sett vått vær. Jakken holdt godt nok tett, litt vannvandring opp fra ermer samt i nedre del av jakken foran ved lange dagsvandringer (12-14 timer) i vått vær.

Samboer mener absolutt jeg kan anbefale Falketindjakka i GoreTex. Hun pakker oftest med seg denne av bakkene hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bare slenger inn at jeg er veldig god erfaring med Hagløfs Spitz. En super jakke som er ekstremt lett, varm og robust på en gang. I tillegg har den et veldig kult snitt (i den grad også image er viktig :))

Og så er den vel hagløgs sitt svar på falketind, ..... men, vel egentlig ikke det du spurte om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.