Gå til innhold
  • Bli medlem

Glittertind


utpåturaldrisur

Anbefalte innlegg

Var en tur på Glittertind 27. Juni i strålende lettskyet vær!

En veldig vellykket og etterlengtet tur:)

Vi gikk(!) inn til glitterheim, så det ble en lang dagstur. Tar med sykler neste gang, ja:-)

Var litt bløtt på toppen, men med gamasjer gikk det tålelig bra..

Så lenge man har så fint vær, så er jo også humøret på topp! Nå gleder jeg meg bare til neste tur!

Har lyst til å gå opp på snøhetta.noen som har vært der i det siste?..Åssen er det med teltmuligheter?

-Marianne-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har smeltet mye snø på Dovrefjell i det siste, og ruta til topps fra Snøheim går stort sett snøfritt nå. Ruta er merket og teknisk veldig enkel, utsikten er meget imponerende.

Teltmuligheter finnes det nok av, men pass deg for granatsplinter og sinte moskus 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ville anslå sykkeltiden til en god halvtime inn (med sekk) og en 20-25 minutter ned igjen.. Det er forholdsvis slake stigninger, men det går jevnt og trutt oppover...

DNT anslår Glitterheim - Glittertind til 3 timer opp og 2 timer ned...

Regn 2.5 timer til 3.5 timer opp. Når snøen ligger langt nedover, kommer man seg dessuten mange ganger vesentlig raskere enn 2 timer ned, men det skal jo ikke være noe racerløp - alt i alt er parkeringen - sykkel til Glitterheim - Glittertind og tilbake en variert og flott dagstur, med pauser: 8-10 timer alt i alt.. Når du kommer ned igjen slipper du å gå på eventuelle såre bein på grusveien. Sykkelen ned igien til parkeringen er bar en lett og deilig avslutningsetappe!

En flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syklet en gang veien inn til Gråsubekken, fulgte venstre kant av Gråsubreen opp og deretter inn på stien siste biten til topps. En veldig fin tur hvor du slipper unna "maset" rundt Glitterheim. 3,5 time tok den turen t/r fra parkeringa, men da løp jeg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.