Gå til innhold
  • Bli medlem

speed jigging


wildalfred

Anbefalte innlegg

Annonse
Det er jo en form for balansepilk. En liten stripe makrellfilet på kroken, lina festes i hempa på ryggen og pilk litt over bunnen.

Er vel en balansepilk ja. Gjør som Lompa sier, og hekt en makrellbit på kroken og pilk en halvmeter over bunn til tennisarma tar deg! Torsk, lyr og sei er jo ganske vanlig fangst for min del på lignende saker. Går du dypere er det vel mulighet for kveite, brosme og andre spennende og rare arter.

brukte slike jigger på Dogttoth tuna (tunfisk) og GT i Tanzania :)

Heldiggris! Er ganske gira på å få til en slik tur selv engang, en venn av meg har lumske planer om ei langreise for å fiske Marlin(sverdfisk) senere i år, desverre for meg har jeg foreløpig ikke funnet en koffert som er stor nok til at jeg har råd til å bli med.... :)

Du har ikke et bilde eller to av fangsten vel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.