Gå til innhold
  • Bli medlem

Lekk regntøy, impregnere?


KSund

Anbefalte innlegg

Har eit relativt lett regntøy av merket "Tenson" liggande. Einaste som er dumt, er at det ikkje held vatnet ute.

Ser dråpane trekk lett inn i stoffet, og eg blir våt!

Korleis kan eg best halde meg tørr? Er det mulig å få impregnert regntøyet?

Kva slags impregnering er evt. anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vask jakka/buksa først med Nixwax Tech Wash, følg vaske-annvisning nøye. Bruk lav sentrifugering. Hvis tapede sømmer har begynt og løsne i kanter bør plagget ikke vaskes.

Bruk Nixwax TX.DIRECT wash-in for impregnering. Samme vaske program som forrige.

Da skal det være godt som "nytt". I hvertfall så bra det kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem det til å bli så bra at vannet "pærler" seg på stoffet med impregnering? Eller er det kun "nytt-produkt-luksus"?
¨

Kommer litt an på hvor slitt det er. Perleeffekten oppnås best ved hjelp av ytterstoffets vannavstøtende egenaskaper sammen med små "hår" som perler vannet (sånn er det hvertfall på Gore-Tex ol membraner) Etter hvert vil hvertfall disse hårene enten legge seg/bli dekket av skitt/bli slitt bort, og du vil dermed miste noe av perlefunksjonen. For å "fikse" det, husk å vaske skikkelig først (fjerne skitt), impregnere, varmebehandle/tørketromle på lav varme (reise hårene). Er de slitt bort er det ikke så mye du får gjort med det :D

Uansett, impregnering hjelper til en hviss grad, men er det membranet du har slitt hull på blir det som å bruke en avis som paraply - det holder en stund, men...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.