Gå til innhold
KSund

Lekk regntøy, impregnere?

Det er 2571 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Har eit relativt lett regntøy av merket "Tenson" liggande. Einaste som er dumt, er at det ikkje held vatnet ute.

Ser dråpane trekk lett inn i stoffet, og eg blir våt!

Korleis kan eg best halde meg tørr? Er det mulig å få impregnert regntøyet?

Kva slags impregnering er evt. anbefalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at type Nikwax TX 10 funker.. Høres ut som rimelig standard polyestermembran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjem det til å bli så bra at vannet "pærler" seg på stoffet med impregnering? Eller er det kun "nytt-produkt-luksus"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask jakka/buksa først med Nixwax Tech Wash, følg vaske-annvisning nøye. Bruk lav sentrifugering. Hvis tapede sømmer har begynt og løsne i kanter bør plagget ikke vaskes.

Bruk Nixwax TX.DIRECT wash-in for impregnering. Samme vaske program som forrige.

Da skal det være godt som "nytt". I hvertfall så bra det kan bli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok ein tur på butikken imorga for å kjøpe dette settet:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Håper det kan redde regntøyet mitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjem det til å bli så bra at vannet "pærler" seg på stoffet med impregnering? Eller er det kun "nytt-produkt-luksus"?
¨

Kommer litt an på hvor slitt det er. Perleeffekten oppnås best ved hjelp av ytterstoffets vannavstøtende egenaskaper sammen med små "hår" som perler vannet (sånn er det hvertfall på Gore-Tex ol membraner) Etter hvert vil hvertfall disse hårene enten legge seg/bli dekket av skitt/bli slitt bort, og du vil dermed miste noe av perlefunksjonen. For å "fikse" det, husk å vaske skikkelig først (fjerne skitt), impregnere, varmebehandle/tørketromle på lav varme (reise hårene). Er de slitt bort er det ikke så mye du får gjort med det :D

Uansett, impregnering hjelper til en hviss grad, men er det membranet du har slitt hull på blir det som å bruke en avis som paraply - det holder en stund, men...

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2571 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.