Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Omnifuel..coleman gassbeholder?


Anbefalte innlegg

Er helt uerfaren med primus, og kjøpte en omnifuel på xxl i dag. Leita etter primus propan/butan beholder, men fant ingen! Røska med meg en Coleman butan 70, propan 30, og tenkte at siden det var den eneste der, så må det være riktig. Nå som jeg er hjemme og har lest litt på bruksanvisninga ser det jo ikke ut som om jeg kan bruke noe annet enn Primus fuel? Stemmer dette?

Coleman self sealing C 250 heter boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 9 måneder senere...
Det går fint.

Jeg kjøper mine på Biltema og de fungerer bra.

Gjenopplivar denne tråden...

Ser at Biltema har billigare gass enn f.eks. Primus-gass hos G-Max. Er det noko forskjell på gass og beholdar (f.eks. dårligare gjenger) på Biltema, eller er det like greit å kjøpe det billigaste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker har Biltemaboksene 25% propan, 25% isobutan og 50% butan.

Husken nesten rett. I følge deklarasjon er det 26,46% propan, 44,68% butan, 0,78 etan, 28,08% isobutan.

Veldig fornøyd med boksene. KJøpte en slik Pwergas et annet sted i fjor sommer. der må jeg skru til brenner som F.... ellers dør trykket ut etterhvert som den går. kan hende jeg har fått en dårlig boks men brukt opp mange fra Biltema uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker har Biltemaboksene 25% propan, 25% isobutan og 50% butan.

Husken nesten rett. I følge deklarasjon er det 26,46% propan, 44,68% butan, 0,78 etan, 28,08% isobutan.

Veldig fornøyd med boksene. KJøpte en slik Pwergas et annet sted i fjor sommer. der må jeg skru til brenner som F.... ellers dør trykket ut etterhvert som den går. kan hende jeg har fått en dårlig boks men brukt opp mange fra Biltema uten problemer.

Henger meg på denne. Min erfaring sier at biltema eller primus' egen gass fungerer best. Bruker gass med en Pocket Rocket og trangia gassinnsats til stormkjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.