Gå til innhold
  • Bli medlem

Reklamasjonsrett berghaus ryggsekk?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle til å justere å klargjøre min Berghaus c7 90+10 liter sekk for kommende langtur , da jeg til min forskrekkelse så at det var blitt en stor sprekk i kunststoffbeskyttelsen som ligger over hoftebeltet.beskyttelsen har også en innfestning for spiler som forgrener seg oppover i bæresystemet.Sekken har blitt pent brukt ca 3 ganger siden jeg kjøpte den for ca 2 år siden.Jeg fant kvittering på en mixmaster kjøpt i 97 :) ,men selvsagt ikke på sekken.Ryggsekken ble kjøpt på en lokal sportsbutikk.Hva mener dere ,tror dere at jeg har noe å fare med hvis jeg tar den med tilbake å legger frem saken. håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange produsenter av turutstyr er flinke til å ta vare på renomet sitt. Berghaus var en gang en av de. Får du ikke napp i den lokale sportsforretniningen så prøv importøren av Berghaus. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville da prøve å snakke med forhandleren, han kan sikkert hjælpe, evt. fikse rep. af sekken mod betaling. Uten købsbevis (og rekl.tiden på 2 år er vel overskredet), har du nok ikkje den bedste sag, men lur mig om ikkje butikken kan hjelpe på den ene eller anden måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har reklamert på ein del ting og aldri synt kvittering. I alle tilfella har eg gått rett til produsent, men då har det dreia seg om skandinaviske produsentar. Kanskje importør er rett kanal når det gjeld produsentar frå andre land. Andre på forumet har nemnt at jamvel gigantar som The North Face og Arc'teryx har vore greie med service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville da prøve å snakke med forhandleren, han kan sikkert hjælpe, evt. fikse rep. af sekken mod betaling. Uten købsbevis (og rekl.tiden på 2 år er vel overskredet), har du nok ikkje den bedste sag, men lur mig om ikkje butikken kan hjelpe på den ene eller anden måte.

I følge forbrukerkjøpsloven har man reklamasjonsrett i tre eller fem år, avhengig av produkt.

Jeg er ikke sikker på hvilken av disse kategoriene ryggsekk kommer inn i, men minstetiden er altså tre år.

Det at du mangler kvittering er selvsagt et problem hvis du treffer en kranglete fyr i butikken, men det er altså når det gjelder bytting at du virkelig trenger kvittering.

Hvis du ikke får god hjelp i butikken så ta kontakt med importør.

Sekker forandrer seg jo såpass ofte at det antagelig er mulig å tidsbetemme modellen.

Problemet med Berghaus er vel at de har hatt litt varierende importører de siste årene, og jeg vet faktisk ikke om de har en nå.

Men, prøv i butikk, og henvis til forbrukerkjøpsloven hvis de blir vanskelige, de fleste blir hyggelige da.

Det er mye butikkpersonale som ikke kjenner til forbrukerkjøpsloven, og det er også en del som later som om de ikke vet om den (dette er et større problem innen enkelte bransjer enn andre, tror ikke sportsbransjen er de værste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. :) Jeg leverte sekken inn der jeg kjøpte den idag.God service, han skulle snakke med importør i morgen eller onsdag,for å se hva som kan gjøres .Jeg skal si fra hvordan det løser seg,hvis det løser seg da!Fint at folket engasjerer seg,takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.