Gå til innhold
  • Bli medlem

ny rygg sekk helsport-bergans


skoging

Anbefalte innlegg

skal ha meg en ny rygg sekk tenkte på en bergans trollhetta men nokon som har erfaring me sekkene til helsport i 80-95 liters blir brukt til 2-5 dages tur 3-6 gonger i året ikke alle turene er me telt en gong .no er eg 192 cm høg da så den må paasse til en høg kar , anbefalinger og erfaringer tar eg i mot i stor takk . hadde sett et pris tak på 2500 kr for sekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Med det budsjettet og bruksområdet du setter opp vil nok sikkert en Bergans Trollhetta duge helt fint.

Du kan lese en test her:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article430422.ece

(linken viser til test av flere sekker i segmentet som burde passe deg, dog noe dyrere enn busdsjettet ditt).

I samme prissegment har du Helsport Fjellheimen (2.495,- hos Amfibi.no). Denne sekken har grei vekt, 2.8 kg, altså lettere enn Trollhetta, men noe mindre (85 l.). Passer for rygglengder opp mot 51 cm.

Har ikke funnet noen testomtaler av denne.

Edit skrivefeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Med det budsjettet og bruksområdet du setter opp vil nok sikkert en Helsport Trollhetta duge helt fint.

Du kan lese en test her:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article430422.ece

(linken viser til test av flere sekker i segmentet som burde passe deg, dog noe dyrere enn busdsjettet ditt).

I samme prissegment har du Helsport Fjellheimen (2.495,- hos Amfibi.no). Denne sekken har grei vekt, 2.8 kg, altså lettere enn Trollhetta, men noe mindre (85 l.). Passer for rygglengder opp mot 51 m.

Har ikke funnet noen testomtaler av denne.

Bergans Trollhetta *kremt* :D Skriveleif..

Helsport Fjellheimen 85l får du for 1999,- hos xxl. Disse er helt nye og kom i år, så er nok ikke så mange som har fått testet de ut ennå, men av det jeg har sett så ser de mye bedre ut enn tidligere Helsport sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du sett deg ut Bergans Trollhetta, og den skal være for personer som er opp til 195cm lange. Du er 192cm så i teorien skal det passe. Nå er ikke dette samme sekk, men jeg har Bergans Rondande som skal rekke for opp til 190cm (som er min høyde), men dette holder den altså ikke til! Og jeg har ergret meg utrolig mye nå på denne sekken som er for kort!

Nå vet jeg ikke om dette er et "problem" blandt alle Bergans-sekker, eller om jeg har en uproporsjonalt lang rygg (hvilket jeg tviler på, jeg har lange bein). En liten advarsel er det iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prestert opptil to grove skriveleif i et og samme innlegg,

lover jeg å ikke skrive flere innlegg etter nettopp å ha stått opp på en søndag morgen etter konsert kvelden før.

Speiderord, eller no'. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey aether 70 liter til 2000 kr, veier 2.3 kg...bruker denne for de lengre turene, anbefales!

http://www.outnet.no/no-osprey/aether-70.php

Finnes en osprey aether 85 liter også, men har aldri sett den i norske nettbutikker...tror du må bestille den fra utlandet. Ellers har du Osprey argon serien som går fra 85-110 liter...gidder ikke å sjekke men jeg vil tro alle Osprey sekker slår bergans og helsport på egenvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.