Gå til innhold
  • Bli medlem

rørosmedlemmer;-)


jenseman

Anbefalte innlegg

Hei;-)

Hvordan kommer jeg fra Røros til Ljøsnåvollen 12/13 juni ( pinsehelgen om 1 uke)

Tenkte på og starte turen fra Ljøsnåvollen og håper på og slippe og gå turen fra Røros og ut dit igjen?

Er d trafikk nok til og kunne Hajke rundt nordenden av Feragen mon tro??

Og så var d det der m ukens raport om Lemmen, snøsmelting event d motdatte i området da.

Noen som vet noe om dette ??

Ank Røros stasjon 12juni kl:15.34... Så

Jenseman;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo ingen som svarte deg, så jeg kan jo prøve å hjelpe deg. Jeg er ikke fra Røros selv, men med dine forutsetninger ville tatt med meg sykkel på toget (det høres ut som du kommer med tog), ringt Gauldal Billag og hørt om de har noen avganger med skolebuss til Feragen sånn litt etter at du ankommer. Røros vgs ligger et drøyt steinkast fra jernbanestasjonen i nordlig retning. Grunnen til at jeg nevner sykkel er at turistforeningen nevner dette som grei adkomst til hytta, da veien er sperret med bom 12 km før hytta. Så parkerer du eventuelt bare sykkelen på Ljøsnåvollen.

Skjærer det seg med bussopplegget kan du fortsatt sykle til Feragen, da blir det en 3 mil ekstra på sykkelen.

Ellers kan jeg jo nevne at det er greit å starte trasking i fra Langen. Dit er det nok enda verre å finne kollektivtransport på ettermiddagen. Bussen innover går vel om morgenen og korresponderer med Femundsbåten (www.femund.no). Det er vel en 3 mil fra Røros til Langen også. Ganske så flatt terreng. Fra Langen er det en times trasking til Lorthålet hvor det er fine plasser å hive opp telt ved elva (eller skal du gå hytte til hytte?).

Det var bare noen tanker fra min side. Eller så kan du ringe til Ljøsnåvollen og høre om de har noen du kan haike med, evt om de har noen forhåndsmeldte gjester du kan spørre. Eeeeeller så kan du ringe til Røros Bruk, Røros Tweed, Norbitech, Byggmakker, Røros Metall, Rørosmeieriet etc og høre om de har noen fra Feragen som skal hjemover som du kan haike med.

Jeg var litt sør for Ljøsnåvollen og rota rundt i forrige uke. Vannføringa var normalstor for årstiden sett ut i fra mitt uerfarne ståsted. Men med varmen vi har nå i distriktet kan det jo være at det blir litt fart i eventuell restsnø i høyden. Under tregrensa er det snøfritt.

Det er endel lemmen, men bestanden har fått seg en knekk, det var betydelig mer rundt påsketider. For å si det slik, har du med firbent kompis som er glad i gnagere glefser den over kanskje én lemmen i timen. Har du ikke firbent kompis ser du et og annet levende individ, samt en del døde langs stiene der bikkjer har gått før.

Det er ikke verre enn at jeg drakk av bekker/elver med stor vannføring, men paranoiaen tok overhånd ved mindre stillestående vann, der kokte jeg vannet. Jeg er fortsatt frisk og rask.

Jeg bor dessverre to timer unna Røros, ellers skulle vi ha fått til noe lurt.

Det ble mye fjas her en torsdag aften, håper du kan trekke ut noe vettugt fra det.

God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei :-)

 

Utrolig at jeg ikke så innlegget ditt da det var aktuelt :-) Takk for svar. Fikk buss fra bussholdeplassen til Synnervika. Hadde super regnværstur i  tre og ei halv uke. Kom til Steinkjær etter tre dager med sol resten stort sett regn.

 

Takk for fint svar i allefall !

 

Planlegger Abisko- Nordover fra 3.4-2014 med pulk. Være med :-) ?

 

 

Jenseman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.