Gå til innhold
  • Bli medlem

Kliss blaut med recon!


fellefangst

Anbefalte innlegg

Utrolig men sant - og jeg kommer ikke over det. Jeg blir kliss blaut i min reconbukse, rett og slett. Gir meg ikke på klagingen før Norrøna tilbyr meg en bedre løsning! Ikke bader jeg i dem og ikke vasser jeg i elvefar - sitter igrunnen helt stille under elgjakta eller under jakt på det optimale bilde. Gylfen er ikke vandtett og lekker slik at jeg må frem med øsekar - i det minste ha med meg ekstra sett stillongs. Andre med tilsvarende erfaringer? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Utrolig men sant - og jeg kommer ikke over det. Jeg blir kliss blaut i min reconbukse, rett og slett. Gir meg ikke på klagingen før Norrøna tilbyr meg en bedre løsning! Ikke bader jeg i dem og ikke vasser jeg i elvefar - sitter igrunnen helt stille under elgjakta eller under jakt på det optimale bilde. Gylfen er ikke vandtett og lekker slik at jeg må frem med øsekar - i det minste ha med meg ekstra sett stillongs. Andre med tilsvarende erfaringer? :wink:

Den er jo laget UTEN vanntett glidelås, så jeg er usikker på om du kommer noen vei med reklamasjonen på den.

Så lenge den virker etter hensikten da den ble laget, og GoreTex har godkjent den til den bruken Norrøna skisserer...

Les Norrønas egne svar i kommentarfeltet nederst i linken under her, det er tydeligvis flere i samme situasjon som deg.

http://www.norrona.com/Products/0409-00/recon-gore-tex-perf--shell-pants-mw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du våt overalt, eller bare i gylfen? Hvis det kun er gylfen som er problemet, så er det ikke noe reklamasjon. Blir feil å klage på at et produkt mangler en funksjon det ikke ble designet med, med mindre du er informert om noe annet. Som Norrøna skriver har de designet Recon slik for bruk med en lang jakke, hvilket løser problemstillingen. Dette er snakk om design, ikke en funksjonsfeil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYnes å huske at det er lommene som har denne typen glidelås. Uansett, det er ikke snakk om en vanntett glidelås, men en vannavisende en. 99% av alle "vanntette" glidelåser er av denne typen, og det er for det meste bare offshore, dykke og seilerbekledning som benytter seg av 100%vanntette glidelåser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Norrøna sier stoffet for tiden ikke kan skaffes kan vel kanskje indikere noe........er vel forøvrig ikke mange membranbukser som kan sies å være 100% vanntette.

Dette gjelder spesielt når vi sitter lenge, f.eks. i båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring! Har hatt dovre bukse, så invisterte jeg i recon bukse siden den skulle være så bra. Det stemmer virkelig ikke, blir faktisk mindre våt i den gamle slite dovre buksa. Har tenkt lenge på å klage til Norrøna, men ryktene tilsier at det ikke er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke det minste fornøyd med denne buksen. Hadde dovrebuksen før, når den begynte å bli litt trang av en eller annen merkelig grunn... Ble det oppgradering til Recon buksen. Den skulle jo være mange hakk bedre enn dovre buksa. Prisen indikerte ihvertfall det! Men for en skuffelse:( Flere knapper løsnet på kort tid, små rifter kom veldig tidlig, rart siden bruken ikke har blitt endret og dovrebuksen viste mindre slitasje etter lengre tids bruk.

Elendig kjøp for min del. Har gått til innkjøp av Lundhags traverse, spent på den..

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring! Har hatt dovre bukse, så invisterte jeg i recon bukse siden den skulle være så bra. Det stemmer virkelig ikke, blir faktisk mindre våt i den gamle slite dovre buksa. Har tenkt lenge på å klage til Norrøna, men ryktene tilsier at det ikke er lett.

..kanskje fordi man klager til feil sted? Hvis du er ufornøyd med vanntettheten til GORE-TEX, skal du ikke klage til Norrøna, men til nettopp Gore-Tex. Det er de som står for garantien til membranet, hvis du derimot opplever unødig slitasje på ytterlaget, knapper som faller av, glidelåser som ryker - tar du det med Norrøna.

Edit: litt fort i svingene, trykkleifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke stemme i det hele tatt! Tenk om f.eks. Toyota, da de tilbakekalte ørtentusen biler i fjor p.g.a. en liten filledings produsert av en underleverandør, bare skulle henvist kundene til underleverandøren?! :)

Kunden skal aldri oppsøke underleverandøren. Han skal kun forholde seg til selgeren, som altså er vedkommende som tok pengene hans og gav ham produktet.

I dette og de aller fleste tilfeller så er det butikken og ikke Norrøna, og ihvertfall ikke Gore-Tex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt uklart, men poenget mitt var at med garantien til Gore-Tex står man ofte sterkere i forhold til produsentens garanti alene. Du oppsøker butikken og viser til GT garantien, som faktisk garanterer at du skal holde deg tørr og sier du vil ha en løsning raskt så hjelper det enormt. Har hatt denne erfaringen selv med en "ubrukt" Missing link jakke som lakk, hvor jeg fikk ny dagen etter. Uten at de trengte å sende den inn, noe jeg skjønte Missing Link krevde, men som gore tex gjorde at jeg slapp. Kan godt hende det har endret seg, men for meg virker det som at en så stor bedrift som GT har ressurser til å løse problemer litt fortere(?)!

Uansett, en garanti ekstra å smelle i bordet har vel aldri gjort noe?

www.gore-tex.co.uk/remote/Satellite/content/care/guarantee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Norrøna har sagt at det kommer en forbedret Recon bukse i 2011/12.

Den nåværende har ikke vanntett søm i gylf.

Det skal vel komme en proshell-dress? Ikke umulig at den kommer snart, Recon i Performance Shell er borte fra sidene til Norrøna. De lar nok ikke en dress som selger såpass være borte fra sidene lenger enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.