Gå til innhold
  • Bli medlem

Rengjøring av kamkiler


veger

Anbefalte innlegg

Fant ingen andre tråder som diskuterer dette emnet så eg startar ein.

Eg har akkurat vore i RedRocks og kamkilene mine (BD camalots) er fulle av sand. Det er ikkje så ille at dei ikkje trekk seg saman igjen, men dei er litt trege og eg kjenner og høyrer skrapinga av sand inni der.

Spørsmålet då er om det då er nok å berre spyle dei med litt vatn, eller er der andre bedre triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøve med litt Zalo i vannet. Sand blander seg med olja / fettet og du må få bort alt fett før du er sikker på at sanden er borte. Zalo løser opp fett og olje slik at sanden kan komme ut. Men det gjør sikkert ikke så mye om det er litt sand igjen, slitasjen blir nok større, men de virker nok som de skal og sitter sikkert like fast likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.