Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett ekstra liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til et tynt og lett ekstra liggeunderlag til å ha under et oppblåsbart? Isolasjonseffekten er av liten betydning, men ønsker et underlag som beskytter mot punktering og som er så lett som mulig, og som kan brettes sammen og legges i en liten sekk. Exped har et underlag som de kaller Evazote: http://www.exped.com/exped/web/exped_homepage_int.nsf/0/CCA8026F21078C1BC1256F2B002DBFAD?opendocument

Det er 200x100 cm og veier 390 gram og klipper man det ned litt i størrelse så blir det grei vekt. Jeg har ikke kommet over det i Norge og lurer på om det er noen som har tips til et tilsvarende underlag fra norsk butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dette selv som jeg har brukt under oppblåsbare underlag for å beskyttet de samt sitte på ute.

http://www.jysk.no/165/388/4730300/a/catalog

Har aldri veid det men det må da være klart lettere enn 390gr. Blir ikke overrasket som det veier 100-200 et sted.

Så er det jo billig da. Du kan ikke pakke det sammen slik sett men spenne det fast bak eller oppå sekken.

Se om jeg kan ta det på den digitale fiskevektai løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Exped Multimat sammen med nye og mer solide Neoair Trekker. Multimat får du hos Fjellsport og Amfibi. Ser at butikkene oppgir litt forskjellig vekt men har veid min og den er 320 gram slik som Exped oppgir på sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thermarest zlite: 388 g

så klart :)

Ridgerest er faktisk lettere, billigere og isolerer bedre enn zlite, så hvorfor noen vil ha zlite i stedet skjønner ikke jeg helt.

(bortsett fra den morsomme måten å pakke den på selvsagt, og at dyrere alltid er kulere)

Synes også det er veldig merkelig at cascade designs markedsfører zlite som "fast & light" når de har et underlag i "trek & travel" som er både lettere og varmere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips. Svingte innom JYSK på veien hjem, og kjøpte det som er nevnt lenger opp i tråden. kr 49,- og 118 gram iflg kjøkkenvekta :)

Jeg ser den at isolasjonen i beste fall er relativt dårlig, men det skal brukes under et Exped Downmat, og jeg har bare behov for et lag som beskytter mot punktering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide mitt nå. Fiskevekt sa 0,18 kilo. Dog vet jeg ikkeom den er helt riktig. Har hatt det underlaget en 4-5 år så dt kan og vært endret noe på produksjon. Uansett lett og billig.

Som sagt brukt det slik du skisserer. Punkteringsbeskyttelse for downmat. i tillegg bruktute ved bål etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.