Gå til innhold
  • Bli medlem

Tenk grundig før dere kjøper produkter fra La sportiva / atello!


Epic

Anbefalte innlegg

Kjøpte Nepal EVO GTX som er en av toppmodellene til La sportiva, disse har en skyhøy pris på 4500kr+

Etter 15mil i dem går det hull på membranen på vristen på den ene skoa, jeg klager til atello, men de er ikke til å rikke, men sier bare at skoen er slitt, og man må regne med at det går hull da. Dette er litt rart når sålen er like fin som ny og tyder på at skoa nesten er ubrukt...

Det er heller ikke så lett å sette inn støvlene med noe fett heller siden det er et slags kunststoff på vristen av skoa.

Atello har i snitt brukt en måned på å svare på hver mail og følger ikke opp saken uten at jeg maser. Virker som om de prøver å få kundene til å glemme eller gi opp å reklamere.

Gjorde et lite søk på forumet om atello og det var kun negative erfaringer.

Så mitt råd er hold dere unna La Sportiva og atello.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen erfaringer med Atello, men generelt gode erfaringer med La Sportiva (som pr i dag er de beste klatreskoene jeg har prøvd). Uansett er dette et prakteksempel på dårlig service - problemer som dette bør og skal løses. og spesielt når det gjelder deres ekspedisjonsmodeller.

Kanskje du kan legge ut noen bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ikke ha funnet meg i. Ta kontakt med Forbrukerombudet, evt hovedkontoret til La Sportiva. Spør dem om de ønsker at et firma som yter denne typen kundeservice skal representere dem i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bare gode erfaringer med La Sportiva sine produkter og har kun oplevet bra service hos Atello dei få gange eg har veret i kontakt med dei...

Men dette høres jo ikkje bra ut! Åssen har du brugt støvlene? Eg har før slitt hull i støvler rundt anklen pga. stegjern... ikkje støvlens feil det dog.

Men hva siger den forhandler du har kjøpt støvlene hos - viste du det var ein klatrestøvle og ikke ein støvle til vandring og vanlige fjellture, blev du fortalt dette ved kjøpet??? (og har du brugt støvlen iht. det brugs område den er lavet til)???

Dette er jo egentlig en sag mellem selger (butikk) og kunden (dig) - hva Atello sir' er egentlig uten betydning for dig, det som betyder noget for dig, er hva butikken vil gjøre for kunden sin...! (og så må butikken slås med Atello om hva dei vil gjøre for kunden sin - butikken).

Forstår ikkje helt hvorfor du selv har veret i kontakt med Atello - du burde jo bare kunne forholde dig til den butikk som har solgt dig støvlen. Eg ville tage støvlen med til butikken, forklare sagen, og så høre hva dei vil gjøre for kunden sin - som er villig til å betale +4000,- for ein støvle! Atello har ingen forpligtelser over for dig, men kun kunderne sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Nepal EVO GTX som er en av toppmodellene til La sportiva, disse har en skyhøy pris på 4500kr+

Etter 15mil i dem går det hull på membranen på vristen på den ene skoa, jeg klager til atello, men de er ikke til å rikke, men sier bare at skoen er slitt, og man må regne med at det går hull da. Dette er litt rart når sålen er like fin som ny og tyder på at skoa nesten er ubrukt...

Det er heller ikke så lett å sette inn støvlene med noe fett heller siden det er et slags kunststoff på vristen av skoa.

Atello har i snitt brukt en måned på å svare på hver mail og følger ikke opp saken uten at jeg maser. Virker som om de prøver å få kundene til å glemme eller gi opp å reklamere.

Gjorde et lite søk på forumet om atello og det var kun negative erfaringer.

Så mitt råd er hold dere unna La Sportiva og atello.

Hei;-)

D er nok desverre ikke så uvanlig.

Har de samme erfaringer med både Hagøfs og har hørt butikkeiere som klager over de samme tendensene hos bla Norrøna.

Begge produsenter har jo mange veldig bra produkter, men reklamasjon er ikke alltid like enkelt... Derfor: Kjøp d bestem en gang. Bruk tid , sjekk mange tester, og prøv produktet så mye som mulig... Det er i allefall min erfaring. Kjøpe billig er ofte dyrt... Om d ikke er et veldig billig alternativ som man har råd til og kaste etter 14 dager da. Men d er som regel unntakene at billig er bra;-)) Lykke til vi r flere.

Ps : Har for eks 3 dyre Hagløfs sekker hvor glidelåser er kaputt.. De svarte ikke på mailen engang.. Men humøret mitt får de ikke:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;-)

D er nok desverre ikke så uvanlig.

Har de samme erfaringer med både Hagøfs og har hørt butikkeiere som klager over de samme tendensene hos bla Norrøna.

Begge produsenter har jo mange veldig bra produkter, men reklamasjon er ikke alltid like enkelt... Derfor: Kjøp d bestem en gang. Bruk tid , sjekk mange tester, og prøv produktet så mye som mulig... Det er i allefall min erfaring. Kjøpe billig er ofte dyrt... Om d ikke er et veldig billig alternativ som man har råd til og kaste etter 14 dager da. Men d er som regel unntakene at billig er bra;-)) Lykke til vi r flere.

Ps : Har for eks 3 dyre Hagløfs sekker hvor glidelåser er kaputt.. De svarte ikke på mailen engang.. Men humøret mitt får de ikke:-))

Hei!

Samme erfaringene med Hagløfs og Norrøna?

Dette var nytt for meg og jeg syns faktisk det er viktig at jeg sier ifra om det stikk motsatte.

Nå har jeg jobbet ei stund i bransjen og erfaringsmessig er det Hagløfs, Norrøna og Bergans som er de klart beste når det kommer til reklamasjon.

Spesielt Norrøna er EKSTREM. Har levert inn flere produkter der som er både 5 og 6 år gamle hvor alt blir fikset på Norrøna sin regning.

Erfaringene er forsåvidt lik med Hagløfs og Bergans ..

Så jeg vet ikke hvor du har erfaringene dine med disse merkene ifra, men det er garantert bare et unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Ja d er viktig.

Er vel avhengig av hvem man treffer, dagshumør etc...? Skullen tro disse var interssert i god omtale ja.. De leverer mye bra.. Spes Norøna da... Jeg ga opp Hagløfs iallefall. En G- sport forhandler fortalte meg et par historier om manglene vilje hos en av disse produsentene.... så???

Opplevelsene er altså ulike som menneskene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Norrøna og Bergans er udelt positiv; selv eldgamle saker taper de sømmer og skifter glidelås på uten å ta betalt for det, eneste de krever er at plaggene er nyvaskede. Har også veldig gode erfaringer med Vertikal (et par Varg støvler hvor kalosjen begynte å løsne;dagen etter jeg hadde pratet med vertikal sto Posten på døra med nye støvler!)

Lundhags (tidligere?)norske importør Nordic Outdoor derimot; der var det ikke mye interesse å spore; bløff, løgn og lureri! Kostet meg 2 ganger Norgespakke, innleggsåler og skolisser for at de skulle gi f.. i å se på eller fixe støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Kjøpte mitt andre par av fjellstøvlene La Sportiva Elk. Gode støver å ha på og blant de letteste med høyt skaft på markedet. Etter 4-5 år røyk en av hempene ved vanlig snøring av skoene. Jeg vet, utifra erfaring, at dette er en feil som ikke har noe med slitasje på skoene å gjøre. Jeg oppsøkte Atello for å få skoene reparert alt byttet, noe som ble avslått. Dette har en liten kostnad for en importør og det er synd at de med dette ødelegger renoméet for et etablert merke i markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dyreste er ikke alltid det beste, men det billigste er som regel dårligst.

Det er ikke alle som har forstått at en fornøyd kunde er mer verd enn et innslag i kassen.

Jeg kjøpte et par Lundhags Syncro og etter den første turen var de grønne sokkene mine blitt helt rødbrune av farge fra læret på innsiden av støvleskaftene. Jeg sendte en mail med bilde til Lundhags og spurte om det skulle være sånn. De bekreftet at dette ikke var uvanlig på helt nye støvler og sendte meg et par nye ullsokker som et plaster på såret. Det erstattet ikke de som var blitt missfarget, men de viste i hvert fall litt godvilje.

 

Her i Norge så har vi en del lover som beskytter forbrukeren mot at ting ikke tåler normalt bruk eller at det oppstår feil så tidlig etter at varen er kjøpt at man normalt burde kunne forvente noe mer. Sjekk med forbrukerkontoret og hør hva de sier.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sier "Tenk grundig før dere kjøper produkter fra La sportiva / atello!"

Som jeg sa til mine turkamerater i helga:

Jeg er rimelig fornøyd med disse La Sportiva skoene (Typhoon GTX). Nå er de tre år og fortsatt helt vanntette. Gode å gå i er de også, men sålen er ganske glatt.

Det blir helt feil å svartmale en produsent basert på importøren. Blir som å advare folk mot å reise til Spania fordi du fikk dårlig service på en restaurant på Costa del sol.

 

Jeg føyer meg inn i rekken av de som lurer på hvorfor man tar kontakt med importøren og ikke der man har handlet varen. Man har ikke, som er vanlig ved kjøp/ salg, inngått noen kontrakt eller avtale med importøren* og de trenger ikke forholde seg til deg da du ikke er kunden deres. De har garantert en avtale med sin kunde som inkluderer rutiner for hvordan man håndterer reklamasjoner. Mest sannsynlig er det ikke engang mulig for importøren å behandle saken din i sitt system da du ikke er opprettet som kunde hos dem og det er ingen historikk på salget (som aldri har funnet sted). I mange tilfeller er det ikke samme regler som i kjøpsloven engang (den gjelder ikke mellom firmaer).

 

*Med mindre importør også har solgt deg varen

 

Er du misfornøyd med produktet tar du det der du kjøpte det. Når du ikke frem, er det forbrukerombudet som er riktig kanal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.