Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppbevaring i kano


Anbefalte innlegg

På turer med lite bæring og familieturer savner jeg ofte å kunne pakke enkelte ting i kasser for enklere "leirliv" Noen som har tips til eller erfraring med vanntette kasser? Fortrinnsvis i plast og helst en god del lavere i pris enn Pelicase ol? Jeg ser for meg noe i størrelse ca 30cm x40x30 cm evt maks 40x50x30cm :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mat, kjøkkenutstyr og annet småtteri pakket i vanntette poser, som jeg lar ligge i en billig plastkasse med lokk fra Europris. Den surrer jeg fast i kanoen med "sykkel-strikk". Billig og enkel løsning som duger til små-padling, men det tåler neppe juling. Garantert kjipt å se maten sin suse nedover elva etter en velt...

Slike 60-liters tønner som på bildet er nok bedre, skulle bare visst hvor man får tak i dem?

Bildet er hentet fra ww.campingnorge.no

post-3785-133474749636_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et par sekker fra USA. Et firma som heter Cooke Custom Sewing lager det meste til OK priser. De har noen flotte sekker som har blirr utviklet gjennom 150 år for kanopadlere. Modellen er vel antagelig hentet fra Duluth Packs, men han bruker moderne materialer istedet.

Sekkene er ikke vanntette, men de beskytter det som e pakket i dem.

Jeg bruker alltid en stor packliner med rulleåpning i dem, også pakker jeg i mindre sekker i den igjen. Da er det let å finne igjen, og vanntett pakket. Funker ihvertfall for meg, og er uendelig mye triveligere å bære mellom vannene

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har lovet meg et par slike 60 liters tønner som det er bilde av litt lengre opp her, men det var noe med at de måtte hentes et sted langt unna her og så må de rengjøres inni. Husker ikke hva som hadde vært oppi dem, men det var i alle fall et firma. Skal få snust det opp etterhvert så kanskje jeg kan gi deg et tips.

Har snust og lett på nett, det eneste jeg har funnet på nettet er disse:

http://www.padlebutikken.no/index.php?visProdukt=186

Det finnes også ei større og ei mindre tønne der, men det er ikke akkurat på tilbud disse heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et par sekker fra USA. Et firma som heter Cooke Custom Sewing lager det meste til OK priser. De har noen flotte sekker som har blirr utviklet gjennom 150 år for kanopadlere.

Takk for den, jeg kjenner jo allerede at lommeboka mi kommer til å hate deg for å tipse meg om dette firmaet :?

Her er linken om noen andre også skulle være interessert: http://www.cookecustomsewing.com/

Jeg tenker at en kombinasjon av et par produkter herfra og evt noen billige "europriskasser" kommer til å dekke behovet mitt. Til bruk på "soloturer" har jeg rimelig god rutine på pakking, men når ungene er med (og det bør de jo strengt tatt være mest mulig) er det greit å både ha saker lettere tilgjengelig og ikke minst er det mye mer som skal med.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt bokser av denne typen en del på kanoturer. Jeg tror ikke de er 100% vanntette hvis de faller i vannet, men de holder regnet ute og er lette å stable. Husker ikke om jeg kjøpte dem på IKEA eller Europris, men de var ganske billige. De leveres i forskjellige farger og størrelser. Mine er ca. 15 liter, 40x30x19cm.

post-4379-133474749879_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har brukt bokser av denne typen en del på kanoturer. Jeg tror ikke de er 100% vanntette hvis de faller i vannet, men de holder regnet ute og er lette å stable. Husker ikke om jeg kjøpte dem på IKEA eller Europris, men de var ganske billige. De leveres i forskjellige farger og størrelser. Mine er ca. 15 liter, 40x30x19cm.

Mon tro om det går an å lage en vanntett "tetningslist" på denne? F.eks. bruke silikon av typen man bruker på badet? Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er for myke i plasten til at man får de tette nok til en rundvelt i vannet. Man får rett og slett ikke strammet lokket godt nok. Men med ekstra stropper/strikker for eksempel kan det jo være mulig. De vil uansett holde seg flytende en stund slik at ikke alt forsvinner til bunns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt disse boksene / kassene til matvarer på turer hvor jeg har kombinert fottur og kanotur.

Kanoer og mat ble transportert med bil inn til startstedet en eller to dager før start og disse dagene btruker turdeltakerne til å gå over fjellet inn til startstedet for kanoturen. Tilbaketuren til sivilisasjonen skjer med kano.

For å unngå at rev og ravn spiser opp godsakene som skal spises i løpet av kanoturen så blir de pakket i slike kasser. Kassene er regntette, men jeg har ikke testet dem mot velt.

Kanskje jeg skulle gjøre en test nå i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.