Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk med feste for pulkdrag.


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har erfaring med sekker som har feste for pulkdrag?

Har prøvd Norrøna Reconpack og synes den er ypperlig å feste pulkdraget i, men den blir litt i største laget i mange sammenhenger. Vet at også fjellpulken produserer småe dagstursekker med med feste for pulk.. Noen som har erfaringer på området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De småe fjellpulksekkene blir som og gå med ekspidisjonsela som har litt tykkere polstring. Men de er jo bare 30l.

Du kan også få en selemaker til og sy på ringer på den sekken som du vil bruke. Kjenner flere som har gjort det. Spessielt folk som går med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fjellpulksekken. Fin sekk, men egenevekten er høy. Klart bedre enn standardselen til Fjellpulken (den er jeg ikke spesielt fornøyd med). En fordel med sele er at man ikke svetter sånn på ryggen.

Norrøna Nansen sekkene har pulkfeste, men er også ganske store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg funder fryktelig mye på, og jeg har endt opp med å montere pulkdrag på de sekkene vi har her i husstanden. Skomakeren her i byen gjør det for 300 kr.

Problemet blir da at bærebeltene på dagens sekker ikke alltid er konstruert for vedvarende krefter i horisontalplan, så det er i hovedsak en sekundærfunksjon - jeg bruker mest original bæresele når jeg trekker pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg funderte også en del før jeg endte opp med Norrøna Nansen (Svalbard) 80 l. En nokså strippet lettvektssekk, men med gode sammensnøringmuligheter.

Pleier å ha dunjakke, skismøring, mat samt annet tjafs i sekken.

Jeg er godt fornøyd med sekken, Fimax her på FF har dog ikke like gode erfaringer som meg. Se under seksjon utstyrserfaringet/sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært hos skomaker og montert kraftige D-ringer på min gamle Norrøna Storen 100-l sekk. Det fungerer meget bra.

Sekken bør egentlig være såpass stor hvis du skal dra pulk med den, slik at kreftene kommer ordentlig ned på hofta. Mulig at de små "spesialsekkene" fra Fjellpulken og andre løser dette problemet.

Praktisk er det uansett. Jeg har alle "lette&voluminøse" saker i sekken: dunjakke, sovepose, jervenduk, osv, og da fylles 100 liter fort opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle "lette&voluminøse" saker i sekken: dunjakke, sovepose, jervenduk, osv, og da fylles 100 liter fort opp.

Eg har pakka sekken som ein komplett dagstursekk, verken meir eller mindre. Slik at når som helst i løpet av dagen, kan sette att pulken for å ta ein kort eller lang avstikker, utan at eg må vurdere kva eg skal ta med i sekken eller legge att i pulken. Kanskje ingen stor sak, men det betyr at det er enklare å ta slike avstikkarar, og då vert det gjort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.