Gå til innhold
  • Bli medlem

Miljøforkjemperen Stordalen.


larka

Anbefalte innlegg

At det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker har jeg alltid visst. Men at miljøforkjemperen Stordalen med utallige luksusdoninger i garasjen, partyer hvor han flyr venner og bekjente verden rundt og et forbruk forøvrig som er hinsides normalitetsbegrepene til vanlige folk skal få dispensasjon for hyttebygging i verna områder, er for drøyt. Håper jeg slipper å høre ham ta ordet miljø i sin munn i framtida.

Se her:

http://www.dagbladet.no/2011/05/18/nyheter/petter_stordalen/innenriks/hardangervidda/16569188/

post-4167-133474749185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra artikkelen:

"- Men i dette tilfellet valgte vi selv å foreslå det, ettersom det gir en gunstig løsning for kommunen, sier saksbehandler Bjørn Hansen."

Nok et bevis for at kommunene må fratas råderetten i slike saker. Problemet er bare at Staten også er uegnet i vern av naturverdier. Så det er vel lite håp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stordalen med

utallige luksusdoninger i garasjen,

partyer hvor han flyr venner og bekjente verden rundt og

et forbruk forøvrig som er hinsides normalitetsbegrepene til vanlige folk skal få dispensasjon for hyttebygging i verna områder, er for drøyt. Håper jeg slipper å høre ham ta ordet miljø i sin munn i framtida.

Utallige luksusdoninger? Denne artikkelen (http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=183602) er riktignok noe gammel, men du påstår vel ikke at det har blitt verre med åra? Lexus-hybriden er solgt, men ellers er jeg ikke oppdatert..

Som alle andre rikfolk bruker Stordalen lufta ivrig til farting, men om det er en person som punger ut for miljøkvoter er det nettopp denne mannen.

Han har et enormt forbruk, et handelsmønster der han handler varer han ikke trenger - det er fairtrade og økologiske varer, nettopp for å støtte en bærekraftig produksjon.

Jeg sier ikke at Stordalen er skogens Messias, men han er ikke miljøets fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dette ende ?

Er det bare å finansiere et godt formål, så får man en byggetillatelse ?

Kanskje Tinn kommune også har en stavkirke eller skole som må pusses opp ? (Første mann til mølla !!)

Dersom disse byggningene er viktige å bevare, bør de bli verna.

Da må vel eier uansett vedlikeholde byggningene (av egen lomme) iht lover og regler ?

Tragiskt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre rikfolk bruker Stordalen lufta ivrig til farting, men om det er en person som punger ut for miljøkvoter

Miljøkvoter er vell noe som fortjener en diskusjon i seg selv. En dårligere unnskyldning for å betale seg ut av problemene skal man lete lenge etter. Om du er så smart og snill mot miljøet og f,eks betaler inn 20 mill i miljøkvoter, hvor mye av disse midlene går faktisk med til å forebygge/fjerne miljøproblemer? Flyet forurenser søren meg like mye om du betaler eller ikke betaler inn disse midlene. En tulleavgift som dekker over dårlig samvittighet til personell som er vant til å kjøpe seg ut av utfordringer og problemer :roll:

Kanskje jeg skal slenge meg på miljøbølgen og kjøpe meg god samvittighet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke kommunen selv som foreslo denne løsningen?

Det er ellers vanlig at kommuner krever motytelse for å gi byggetillatelser. Det gjelder bygging av fortau, utvidelse av veikryss osv. Ting som egentlig er et offentlig ansvar. Må være korrupsjon og uhørt også det da, er jo en direkte sammenheng mellom ytelse og hva en oppnår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.