Gå til innhold
  • Bli medlem

På Blefjell (750 m.o.h) med telt og fiskestang (Turvideo)


Robert Lien

Anbefalte innlegg

Til en forandring så valgte jeg og Benny og være primitive i matveien og basere oss på å leve på fisk på denne turen. Fulle av forventning så løste vi inn fiskekort for Nordstul og Hellebergområdet på Blefjell. Ivrige tok vi oss inn til Nørstevatn som ligger mellom Harvedalsvatnet og Breivatn i Nordstulområdet på ca 750 m.o.h.

Nordstul%20-%20mai%202011%20018.jpg

Fredagskveld ved 21.00 tida så kom vi fram til en flott leirplass. Jeg kastet selvfølgelig ut stanga omtrent før sekken var av ryggen, mens Benny satt opp fjellduken og fuktet godt rundt den eksisterende bålplassen, så vi fikk fyrt opp ett lite kaffebål til en god og varm kaffikopp før vi satt opp teltet.

Nordstul%20-%20mai%202011%20010.jpg

Etter en resultatløs kveld på fiskestengene så sovnet vi til ett fantastisk spill av Orrfugl rundt i området. Det var tydelig at Orrfuglen i o0mrådet var på høygir for det spilte fra alle kanter rundt i leiren.
På lørdags formiddag så fikk vi endelig fisk, men en utrolig liten Ørret som det nesten var sønderlig å ta livet av, men den hadde slukt kroken så voldsomt at den hadde vi ikke sjans til å redde.
Utover dagen så fisket vi effektivt og flyttet oss rundt den odden vi hadde lagt oss til, i håp om ett bedre fiske. Det resulterte kun i en latterlig liten ørret til. Til vårt forsvar så kan det nok hende at det er litt tidlig i fjellet. For med kun en liten ørret til på søndags morgen, så reiste vi hjem ganske mye tynnere enn vi var på fredag, ikke det at vi hadde vondt av nettopp det.

Nordstul%20-%20mai%202011%20022.jpg

Oppsummert så var det en helt fantastisk tur med flotte naturopplevelser og nydelig vær. Høydepunktene får være Orrfuglleik på nært hold, spill av fjellrype, nærflygende ravn som ventet på at vi skulle sulte ihjel og en nysgjerrig firfisle i leiren. Turen kan anbefales, men la fiskestengene bli igjen hjemme (ihvertfall på denne tiden av året), null mobildekning, bruk godt fottøy og ta med deg mat.

Turvideo fra turen kan ses på:

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra skrevet! Liker spesielt dokumenteringen i form av bilder og ikke minst video! Gjør sånn at det klør i bena etter å gå på tur.

Tror jeg også må prøve kamera på neste tur...

Ser videre at du har flere filmer, og kan trygt si du herved har fått en ny "fan".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turvideo fra turen kan ses på:

Til MeFF: Takk for flott tilbakemelding, sånt setter vi utrolig pris på. :D

Eneste problemet nå er vel at jeg allerede har sett igjennom alle filmene deres! Hehe :)

Ser allerede frem til neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet nå er vel at jeg allerede har sett igjennom alle filmene deres! Hehe :)

Ser allerede frem til neste!

Hehe, Ja da kan jeg ikke hjelpe deg på en måneds tid. Den 10 juni har jeg og hunden planer om en lengre tur på Selslifjellet, som ligger på fylkesgrensa mellom Buskerud og Telemark.

Du har sikkert sett filmen fra "Hemmeligvannet" mitt på Selsli regner jeg med? Håper selvfølgelig på mye bedre vær og flere ørreter på over kilosgrensa. Jeg gleder meg noe voldsomt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så er en av oss kjeivhendte :D og latskapen med å snu svieva lenge leve :D

Jeg har vendt meg til den måten å sveive på etter å tjuvlånt fiskeutstyr fra min far som ikke er kjeivhendt, så det er nok der det ligger :roll:

Takk forøvrig for rosende tilbakemelding på filmene våre. Alle filmer kan ses på vår youtubekanal - http://www.youtube.com/user/villmarkslivet?feature=mhee

Eller på http://www.villmarkslivet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.