Gå til innhold
  • Bli medlem

17 Mai


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :cry:

Lurer bare på hvordan dere pleier å feire 17 Mai?

Hvor mange drar til fjells og hvor mange feirer hjemme? :D

Jeg reiser til Finse i år med flere venner. Håper det blir bra, ikke meldt det beste været, men pytt pytt :lol:

Skal jo på tur :?:

Hilsen fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt opp og ned. Avhengig av været er det og.

Har de siste årene bl.a vært på camp i Nordmarka, hytta, sykkeltur, harryhandel i Sverige(dårlig vær) og i fjor malte jeg hjemme.

Men med noen års mellomrom tar jeg en tur til byen. Som regel når det er fri dagen etter :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke små barn så her blir det enten fjelltur (vanligvis) for å komme seg vekk fra blikkskrammelet dvs korpsmusikken eller en real svensketur via røros - kjøleskapet må jo også fylles en gang i blant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :D

Lurer bare på hvordan dere pleier å feire 17 Mai?

Hvor mange drar til fjells og hvor mange feirer hjemme? :D

Jeg reiser til Finse i år med flere venner. Håper det blir bra, ikke meldt det beste været, men pytt pytt :lol:

Skal jo på tur :?:

Hilsen fra Heidi

Værmelding ? En hel uke fram ? Glem det. Ingen lover og lyver mer enn metrologene. Spesielt om framtida.

Skal forøvrig feire 17 mai som eneste norske på en dansk rigg.

Blir vel en ensom feiring ja.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn i grunnskolen gir svaret seg selv. :wink:

Det blir kanskje noen års pause før barnebarn skal spise is og pølse og kose seg på denne flotte dagen, og da hadde det vært suverent med en vårlig skitur.

Husker min bestefar fortalte om "ungkara" som hadde Trollhetta som fast turmål 17.mai som en markering av at skisesongen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å gå dagstur eller flerdagstur med overnatting i marka, enten med telt eller i DNT-hytte. Et år husker jeg at vi syklet tilbake i snøvær fra en slik tur. I år blir det sannsynligvis overnattingstur på DNT-hytte.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har familie og barn i skolepliktig alder så er ikke mulighetene så mange, men en gang for en del år siden ble det anderledes.

Det var for varmt til å gå og traske rundt i byen, så diverse mat, drike, grill og telt ble lastet inn i bilen og så gikk turen ut til en av Jærens vakre strender. Vi var nesten helt alene. Bare to andre par mad nistekurv full av shampagne og diverse andre godsaker hadde dratt samme vei.

Dagen og kvelden ble helt perfekt og natten ble tilbrakt i telt.

Neste morgen var været fremdeles strålende og da våknet vi opp til en strand tettpakket med folk. Støynivået var enormt og når jeg tittet ut av teltet stod en flokk snørrete småunger og tittet på meg som om jeg skulle ha falt ned fra månen.

Det minnet meg om en tegnefilm jeg så for ca. 100 år siden. Hr. "Rozzi på stranden". Han opplevde det samme, men bare med et telt som slo seg opp og sammen automatisk bare ved hjelp av høy stemmebruk. Man kan vel tenke seg hvordan det gikk.

I Stavanger blir 17. mai hvert år feiret med stor international fest i Bjergstedparken. Kanskje skolegården i år blir byttet ut med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iår blir det antagelig tur på vannet istedenfor kø i byen. Hadde jeg hatt noen familie/nære som skulle bli sett i noen av togene hadde det blitt tog-titting isteden.

Morsomt fra halloiuken: Regjeringen har bestemt at barnetoget i Oslo skal gå forbi statsministerboligen istedenfor slottet iår. :)

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de siste 3årene har jeg vært i byen for enten se på toget eller være med som i fjor. I år blir jeg hjemme etter operasjonen og det gråter jeg ikke om. Men vil gjerne begynne med litt mer enn bare være i byen. Skal innføre ritual på det forskjellige ting hvert år. Det skal nemlig ikke bli kjedelig og det blir det når man bare går i tog. Selv for ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takker for svar :D

Hadde en ganske så annerledes feiring på Finse.

Det ble både sol, stiv kuling og snø :roll: , men likevel en kjempefin tur!

Skal se om jeg får puttet inn noen bilder, har ikke fått sjekket om kameraet overlevde all fukten ennå :wink:

Hilsen fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.