Gå til innhold
  • Bli medlem

Peru Cordelia Blanca 2012


Anbefalte innlegg

Hej

Jag planerar att åka till Peru och Cordelia Blanca nästa år, tanken är att jag ska försöka vara borta i minst 2 mån.

Undrar om någon varit där och kan ge tips :) Jag har beställt boken Classic Climbs Of The Cordillera Blanca

av Brad Johnson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 måneder senere...

Det ble ikke tid til mer enn Huascaran Sur for min del tidligere i sommer, hoyeste i Cordillera Blanca. Men neste gang staar ihvertfall Artesonraju og Ranrapalca paa listen over aktuelle fjell. Dessuten maa du faa med deg Huayhuash Circuit !!

Huaraz er en deilig plass aa vaere, en viss fare for at det blir litt for mange hviledager der, og litt for mange caffe latte paa Andinos :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Har også tenkt meg til Cordillera Blanca sommeren 2012. Har ikke bestilt fly enda, men jeg regner med det kommer til å være 5-6 uker i Huaraz i perioden juni-juli.

Er helt i startgropen på planleggingen, men jeg regner med det blir litt trekking/rolige turer og et oppvarmingsfjell a la Pisco de første 1-2 ukene. Er ganske fleksibel når det gjelder hvilke fjell jeg skal klatre etter det, satser på å se meg rundt etter folk å klatre med i Huaraz og se hva det blir til. Et ideal-scenario for meg kunne være Chopicalqui,begge Huascaranene samt et litt mer teknisk fjell dersom tiden, været og akklimatiseringen tillater det(kanskje Artesonraju). Det kan bli aktuelt for meg å bruke guide, iallfall dersom det er veldig teknisk krevende topper.

Du får si ifra om du er i Huaraz i samme tidsrommet, kanskje passer det med en felles topp el. to.

Skal poste oppdateringer når jeg vet mer kanskje er det noen andre her henger seg på.

cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var der noen uker i sommer.

- Aklimatiser. Vil anbefale å f.eks. begynne med en trekking-rute om du har tid for å venne kroppen til litt tung sekk, samt aklimatisering. Ellers er ishinca dalen et ypperlit utgangspunkt for aklimatisering på topper. Dagsturer til disse klassiske innsjøene er også fint.

- Sykdom er et problem, og en del av "gamet". Basiller i søramerika er hard-core.

- Man får ikke kjøpt frysetørket mat i butikker i huaraz - sånn i utgangspunktet. De er koselige å ha på fjellet. Lurt å ha med.

Er ikke innom her så ofte, send gjerne en PM om du lurer på noe spesielt!

-Rake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Hej Nu åkte jag inte dit 2012 utan jag åker i 5 veckor  i sommar 2013. Hur var Huascaran Sur ? Var det omöjligt att göra huascaran norte?

Huayhuash Circuit ska göras....kanske inte hela....men hittade ett litet berg omkring där som såg intressant ut.  Angående gas...finns det där nere? Är det iså fall skruv, hål, eller klickventil på gas boxarna :)

Det ble ikke tid til mer enn Huascaran Sur for min del tidligere i sommer, hoyeste i Cordillera Blanca. Men neste gang staar ihvertfall Artesonraju og Ranrapalca paa listen over aktuelle fjell. Dessuten maa du faa med deg Huayhuash Circuit !!

Huaraz er en deilig plass aa vaere, en viss fare for at det blir litt for mange hviledager der, og litt for mange caffe latte paa Andinos ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Hur var turen till Peru? Blev det några berg...något att tänka på? Åker i sommar:)

Reiser også til Peru sommeren 2012 sammen med en klatrekompis fra Sverige. Vi har ikke mange ukene der nede så det ser ut som Chopicalqui blir vårt eneste mål. Blir der noen uker i Juli. Satser på å gå uten guide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.