Gå til innhold
  • Bli medlem

At studere ved Høgskole i Telemarken


Anbefalte innlegg

Hej

Jeg har godt set der indlæg som ligner dette

fx

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16921

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=10147

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=18798

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14936

Beklager hvis det er et krydsindlæg. Jeg mener dog dett er relevant og noget anderledes.

Jeg er en dansker som skriver for at hører om nogle har erfaringer med at studere Friluftsliv ved Høgskolen i Telemarken? Men også mere generelt hvordan det faglige(boglige) niveau er. Er der et seriøst felt indenfor friluftsliv hvor man kan forske og skrive?

Årsagen til jeg skriver er at jeg kraftigt overvejer at studere uddannelsen. Sagen er at jeg er meget langt med min videregående uddannelse og er næste færdig, men på en eller anden måde er jeg ikke færdig med natur. Jeg vil gerne dyrke det noget mere. Derfor overvejer jeg at begynde helt forfra og læser Friluftsliv og forhåbentlig leve af det bagefter. Jeg er en ret boglige type som interessere mig for friluftsliv så jeg tænker denne uddannelse er det perfekte mix? Eller hvad, hvordan er niveauet på uddannelsen? Her tænker jeg særligt på den boglige del er den spænende og dybdegående nok? Jeg er nok lidt bange for at den praktiske del er helt i top(hvilket er super vigtigt for mig), men at den boglige er på et meget lavt niveau?

Hvad siger i om det?

Andet spørgsmål er at jeg jeg på sigt nok gerne ville blive ansat på stedet efterfølgende? Hvordan var jeres indtryk af de indsatte var der noget reel forskning? hvordan var deres tilværelse i Bø virkede de glade og udfordret i deres dagligdag?

Jeg tænker bare et sådan job må være perfekt man er tit ude at undervise i naturen, men skal også skrive artikler samt undervise. Hvad var jeres indtryk af disse ting? Men jeg er måske lidt bange for at de studerende "kun" går op i det praktisk ude i naturen og at timerne er præget af lavt engagement.

Og bare generelt hvad syntes i om at være studerende i Friluftsliv ved Høgskolen i Telemarken? Og evt hvis nogle af jer arbejder der, hvordan er det? og hvordan er det at bo fast i en lille by som Bø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det noen år siden jeg studerte i Bø, men har da prøvd å følge litt med.

Å bo og studere i Bø er fine greier. Bra muligheter for litt av hvert i nærområdet og ikke minst et miljø med mange likesinnede.

Første året friluftsliv er naturlig nok mest praktisk retta. Det boklige kommer mer inn hvis du går videre med master.

De ansatte er (i alle fall var da jeg gikk der) meget hyggelige folk og ja, de driver med forskning.

De beste svara får du sikkert ved å kontakte noen av de som jobber der:

http://www.hit.no/nor/ansatte/sok?textSearch=&selectOrgUnit=AF%252FIFIF&ShowAnsatte=+Utf%C3%B8r+s%C3%B8k+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer selv Natur og friluftsliv nå, og er inne i mitt siste år. Jeg startet med to år med friluftsliv, deretter natur og miljø.

Første året er veldig basik, men du er innom mange ulike typer friluftsliv. Det betyr at man alltids lærer noe nytt selvom man har drevet friluftsliv selv. Her er ofte klassene store og med mange typer mennesker som tar dette året med ulike hensikt. Det betyr at det er litt blandet hvor faglig interesserte folk er, men da er det egentlig opp til deg selv hvor mye du vil lære. For vil du lære, så gjør du det både på det faglige og praktiske planet.

Andre året får du "vasket vekk" de som ikke er fult så interessert, og kompetansenivået blir da også mye bedre.

Tredje året friluftsliv har jeg ikke gått selv, men jeg har venner som har gått, eller går dette året her. De er ihvertfall godt fornøyd og du får kompetanse på å ta med deg grupper ut på lengere og hardere vinter turer.

Synes det er bra lærere både på første og andre året, og er du aktiv og interessert kan du lære!!

Er også proffesorer blandt lærene, så de vet hva de snakker om.

Jeg deler hustak med en som går master nå, og han sier at det er veldig bra kompetanse blandt lærene og de har et bra læringsmiljø.

Så friluftsliv i Bø er absolutt å anbefale hvis du har en ide om at du vil formidle den fantastiske opplevelsen man får av å være i naturen til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.