Gå til innhold
  • Bli medlem

Regntøy


Arnehaf

Anbefalte innlegg

Annonse

Pustende og helt tett er en kombinasjon som er svært vanskelig å oppnå. Oljehyr er 100% vanntett, men puster ikke. Alt av pustende materiale jeg har vært borti blir man enten våt fra innsiden(av svette/kondens), eller fra utsiden hvis det er skikkelig drittvær. Men for all del, man holder seg tørr nok.

Selv har jeg Bergans superlett bukse som regnbukse sommerstid. Den puster greit, og holder meg tørr fra utsiden i mye regn. Åpner alle himmelens sluser seg, eller jeg ligger på vått underlag, blir jeg våt, men den tørker fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bedre med tett enn pustende. Når det regner bare litt blir du like våt uansett om du har på regnklær og svetter eller du går uten regnklær.

Ser kanskje litt rart ut men i mange tilfeller er en paraply å foretrekke. Men tette regnklær med ventilasjon på de vanlige stedene fungerer i vind og i vegitasjon. Det gjør ikke paraplyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en enkel poncho fra helsport når det regner skikkelig....den kan pakkes ned i en pose og blir ca like stor som en 0,5 liters flaske, ved lett regn gjør gore-tex jobben.

ponchoen er også fin siden den kan trekkes over deg og sekken...dvs ikke over storsekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Bergans Superlett jakke og bukse som regntøy. Det funker bra for meg. Får akkurat buksa over Alfaskoene. Holder meg tørr ved lav aktivitet.

Når det ikke regner er det bomull eller microfiber o.l. som gjelder for meg.

Dette settet er ikke mye ekstra drass. Jeg anbefaler det gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TNF Venture settet og er veldig fornøyd. Ble testvinner hos TV2 hjelper deg for noen år siden uten at det behøver å bety så mye i dag. Men tviler på at Bergans eller TNF har gjort så veldig mye forandringer på settet siden da. Lettere er det og`570g VS 775g (L). Brukt jakka mye med sekk og har ikke slitasjemerker på den enda. Kun en litt merkelig misfarging rundt merkelappen i nakken inni jakka. Plager ikke meg iallfall. Buksa oppleves litt trang for størrelsen så her angrer jeg litt på at jeg ikke gikk opp en størrelse slik det ble litt mere luft nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det hender man får bra pris i Norge også. Den jakka du nevner, Marmot Super Mica, fikk jeg på tilbud for kr. 599,- på XXL i fjor :) Etter tips her på Fjellforum, så vidt jeg husker. Jeg er godt fornøyd med den så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det hender man får bra pris i Norge også. Den jakka du nevner, Marmot Super Mica, fikk jeg på tilbud for kr. 599,- på XXL i fjor :D Etter tips her på Fjellforum, så vidt jeg husker. Jeg er godt fornøyd med den så langt.

Jepp, den var feilpriset på XXL og helt ny vare, ikke helt tatt ut av eskene engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.