Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukestur i juni??


Viktor

Anbefalte innlegg

Sitter å ser litt på en 4-7dagers tur i Juni for en eller to fattige studenter... Ser at dette kan være litt tidlig på året, med tanke på snø og den slags, men det kan da ikke være så alt for fælt noen plasser vell?

Har komt frem til tre plasser jeg virkelig har lyst til å besøke; Jotunheimen, Trollheimen og Hardangervidda.

Målet med turen er å få oppleve ny natur, fiske og slappe av. Har noen forslag til ruter innenfor de tre gitte områdene, eller andre områder for den saks skyld?

På forhånd takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de områdene du nevner kan være en utfordring i juni. Men kanskje går det pga. at det ikke ligger så mye snø i år.

Et område som jeg vet fungerer i juni er Femund. Vi har hytte vest for Femunden og der går vi ofte fjellturer i juni i en høyde av 1000m. Femund nationalpark ligger på ca. 700m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo juni litt over 4 uker normalt ;)

Så det vil være en del forskjell om du skal avgårde første eller siste uken.

Har som relge vært på Beito området rundt 20 juni i flere år. Da er det dagsturer som gjelder.

Litt variabelt fra år til år men stort sett snøfritt i sydhelleinger og nnoe snø i nordhellinger.

Når folk har gått f.eks Besseggen har de et år måtte gå over en del snøpartier mens andre ganger har det vært bart.

Det er eneste sted jeg tør si noe om på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser litt på en 4-7dagers tur i Juni for en eller to fattige studenter... Ser at dette kan være litt tidlig på året, med tanke på snø og den slags, men det kan da ikke være så alt for fælt noen plasser vell?

Har komt frem til tre plasser jeg virkelig har lyst til å besøke; Jotunheimen, Trollheimen og Hardangervidda.

Målet med turen er å få oppleve ny natur, fiske og slappe av. Har noen forslag til ruter innenfor de tre gitte områdene, eller andre områder for den saks skyld?

På forhånd takk :)

Ser at det er lite respons på ditt spørsmål og foreslår en tur i de lavere deler av Rogaland/Agder.

Her er det kan normalt at vi kan ta turer fra tidlig juni.

En tur fra Stavtjørn til Støle, Tomannsbu, Blåfjellenden, Langavatn, Sandvatn til bake til vei, skal kunne gjennomføres på 4 til 6 dager. Det vil selvagt være noen fenner og det kan være at bekkene er store pga snøsmelting/regn, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.