Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt, The North Face Roadrunner 23


hifinyter

Anbefalte innlegg

Hei

Som mange andre er jeg på søken etter nytt telt. For å ikke blande inn en masse andre telt er det dette teltet jeg vil vite mer om i denne tråden.

Finner lite info om dette teltet, men håper det er noen som har erfaring med det her i Norge.

[http]

Løsningen med to fortelt er noe jeg liker, og at det er mulig å ta av ytterteltet på varme dager. Vekten er jo heller ikke ille. Vil primært brukes på sommerstid.

- Er Roadrunner 23 for 2 personer og 33 for 3 personer?

- Er forteltene like store på begge sider?

- Noen som vet målene (ikke kvm) på forteltene?

- Selges dette i Norge?

the_north_face_roadrunner_23_bx_2_person_tent_adxm_p51213.jpg

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre telt av denne "typen" oppleves som trekkfulle, har jeg lest. Kan du leve med et inntertelt det blåser gjennom, får du helt sikkert et bra telt her. Lette er disse telttypene iallefall, og passer således bra for sommerturer og lette sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har et slikt! Kjøpt for varme sommerdager!

Jeg liker:

kuppel = god invendig plass og høyde, spesielt om man er alene

2 innganger = god gjennomlufting

netting innertelt = god gjennomlufting og 2 t ekstra søvn om morgenen når været er godt!

billig i usa

Går greit å fyre med primus

Greit å ha:

footprint = ekstra bunn

Liker mindre:

små fortelt til bagasje

stort pakkevolum sammenlignet med f eks. helsport

litt tungt som enmannstelt

Nå skal det sies at jeg ikke har brukt teltet på høyfjellet og i dårlig vær. Har også en helsport ringstind 2 og føler at dette teltet er litt mer klaustrofobisk.

mvh

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar og brukererfaringer.

Dette med god lufting er noe jeg setter høyere og høyere på prioriteringslista. Det å fiske langt utover natten for så å våkne i en badstu altfor tidlig er virkelig ikke en god start på dagen. Pleier som regel å dra på tur i Sør-Varanger, og er det noe vi har nok av så er det mygg. Noe som gjør det ganske håpløst å få noen timer ekstra søvn i friluft.

Den store fordelen med denne typen telt slik jeg ser det, er at man i en enkel vending kan ta av ytterteltet raskt og enkelt. Det kan jeg ikke se at er mulig med hverken allak eller exped orion som også er altenativer.

Liker mindre:

små fortelt til bagasje

Er forteltene like store på hver side? Vi er to stykker med store sekker, 100l +, blir det plass? Finner ikke målene på disse ytterteltene noen plass.

stort pakkevolum sammenlignet med f eks. helsport

Stort pakkvolum? Er det pakkposen som er stor, eller tar dette teltet bare stor plass? Kjøpe egen pakkpose med kompresjonsremmer en løsning?

litt tungt som enmannstelt

Vekt er oppgitt til ca 2,5 kg. ikke ille for to syns jeg da, men er dette teltet for lite for to syns du?

Er dette samme telt? Bare i litt annen utførelse. Her er det ihvertfall noe mere duk i innerteltet. Slik at trekken kanskje blir noe mindre.

2479953_300.jpg

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Pakkvolumet er ikke voldsomt stort men stengene har lengre ledd enn helsport sine lettvektere.

Jeg har den blå versjonen. Tror det skal være plass til 2 sekker på 100 l. Ytterteltene er like store på vær side. Siste tur hadde jeg en 90 l tnf duffelbag i innerteltet.

Er ellers svært fornøyd med teltet. At teltet er selvstående gjør at telte ef svært lett å flytte om du skulle ligge på en stein.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for oppklarende svar.

Regner med du var alene i teltet når du hadde en 90l duffelbag med i innerteltet?

At teltet er selvstående gjør at telte ef svært lett å flytte om du skulle ligge på en stein.

Det er en stor praktisk fordel med slike telt syns jeg også.

Har du brukt det på langtur med en til person? Vi har tenkt oss på en ukes tur så da blir det nødvendigvis litt bagasje.

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Har ikke brukt teltet til langtur. Duffelbaggen gikk også godt i ytterteltet.

Teltet selges på amerikanske nettsider til rundt 200 dollar +. Til den prisen kan man kjøpe, teste og ev selge uten å tape noe særlig.

Ellers er min erfaring at det er greit å teste telt og annet utstyr før man drar på lengre utfarter.

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.