Gå til innhold
  • Bli medlem

Mobildekning på hardangervidda


askjell

Anbefalte innlegg

Annonse
Vurderer en tur fra Rjukan til kalhovd i påsken. Er det mobildekning? (værmelding på Yr.no).

Har ikke vært ute på vidda og sjekket mobildekningen, men ta med en liten reiseradio så kan du høre de detaljerte værmeldingene på nrk for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ikke noe særlig når jeg gikk i området i vinterferien, men fikk lett kontakt ved Kalhovd og nær Rukjan. Min erfaring er at fjelloverganger/topper på vidda stort sett gir dekning, mens det varierer sterkt ellers. Ofte veldig god dekning der det er kraftutbygging, så det kan godt hende at hele området har bra dekning.

Dekningskart er greit å ha med:http://www.mobil-forbruker.no/mobilabonnement/mobildekning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i området for 2 år siden, da var oppfattelsen som følger.

Ser du gaustatoppen så har du dekning til en viss grad.

Dess lenger unna du kommer jo dårligere dekning.

Noe om vil se at den første timen vandring vegg fra rjukan så er det mulig å gjøre samtaler. Etter det så varierer det litt.

Dette kommer selvsagt ann på telefonen og hvor god antenne det er på den.

Men det er noe mobildekning i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg går mye i området mellom Mårvatn og Geitvassdalen. Dekningskartet til Telenor markerer at det er ringekontakt nær sagt over alt, men dette var ikke min erfaring. På siste høstturen klarte jeg rimelig greit å få ringekontakt på flere steder, men bare hvis jeg var høyt nok.

Et tips. Min kone sender flere SMS pr dag. Når jeg ønsker å snakke med henne, slår jeg på mobilen og rusler rundt på steder jeg antar det er dekning. Og plutselig slår signalet i gjennom, og så fingår jeg og sjekker signalstyrken til jeg finner punktet jeg kan snakke fra. Og det punktet kan være temmelig "smalt". Noen ganger brytes samtalen, bare fordi jeg snur litt på meg. Etter endt samtale slår jeg av, og hun sender et par nye meldinger som hjelper meg å finne kontaktpunkt neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.