Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaustadtoppen, Hardangerjøkulen, Glittertind, Snøhetta og Galdhøpiggen i juni


MortenG

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :roll:

Jeg har avtalt med en venn å toppe Gaustadtoppen, Hardangerjøkulen, Glittertind, Snøhetta og Galdhøpiggen i juni..

Planen er en dag fjelltopp, en dag hvile etc....

Dette skal vi bruke ca 10 dager på, siden ingen av oss har vært på slike turer trenger vi de tips vi kan få.

Alt fra Overnatting, Parkering, Utstyr vi må ha med, Ruter, Kart og sikkert noen ting jeg ikke kommer på her og nå.

Det er jo dette jeg ønsker å få hjelp til :)

Vi er ikke ukjent med å være ute i friluft...

Hvis noen har gode linker er det også gull verdt ;)

Kan vi ikke begynne her da så tar vi imot alle positive råd vi kan få ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med sykkel til Dovre hvis ikke veien er åpen!

Kom dere opp på Rondeslottet på vei hjem fra Dovre (bruker sykkelen der også).

Hvis ikke tida strekker til foreslås det å droppe enten Glittertind eller den høyeste...

Kjapt og mindre slitsomt er Galdhøpiggen fra Juvasshytta enn Spiterstulen. Må over en isbre, men det er jo kanskje ekstra moro hvis dere ikke har prøvd det før!

Glem siste setning, muligens vanskelig å komme opp på Jøkulen da!!!

Ski er vel tingen på Jøkulen og Galdhøpiggen forresten, truger er kanskje bedre på Gaustatoppen, Dovre og i Rondane (ofte lite med snø).

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.