Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose med glidelås på midten


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom over denne soveposen, Helsport Nona

http://www.xxl.no/villmarksliv/soveposer-underlag/soveposer/nona-sovepose-1056030

Det slo meg at sovepose med glidelås på toppen må være genialt, spesiellt i hengekøye ( les: Clark Jungje Hammock)

Ser ikke ut som denne har mulighet for lufting ved føttene, noe som jeg syns er viktig...

Er det noen som kjenner til andre soveposer som har lignende løsning, gjerne med glidelås helt ned og comfort temp. rundt -5C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Om ikke genialt så ihverfall gammeldags!! De fleste soveposene jeg brukte som guttunge hadde glidelås på midten og halvveis ned på posen!!

Nå er ikke jeg så gammel da :D for meg virker det veldig bra til bruk i hengekøye, iallefall om glidelåsen går helt ned...

Noen som har tips...? Om en "gammeldags" sovepose, designet med NY teknologi og moderne materialer :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror grunnen til at man kuttet ut med "midtstillt" glidelås var og er fordi det er vanskelig å få til en skikelig kuldebarriere/lås. Mister fort endeel varme gjennom en lite tildekket glidelås, spesielt rett foran bryst/underdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mobpose fra forsvaret og den har glideløs på midten

Er selv litt dårlig til å sove i sovepose og må nesten alltid ha glidlåsen lit på gløtt. Med midtglidelås ble det lit for mye trekk på hals etc så jeg har slengt den på hytta som reservepose.

Kanskje og blitt spesielt å sove pose med midtglidelås hvis de var sammenkoblbare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.