Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk til dei over 190


Anbefalte innlegg

Hei eg er 194 cm høg og eg lurer på om nokon som er høgere enn 190 som har erfaringer med sekker som er tilpassa til dei under 190 for eksempel Bergans Tyin 80L som har personhøgde 170-190 eller Bergans Telemark 80L som har samme personhøgde.

Går det greit eg bruker ein sånn sjølv om eg er 4 cm for høg eigentleg er ikkje tenkt til lengre turer tenkt til helgeturer med telt. evt. av lengre turer så blir det nok hytte til hytte men med mindre vekt og over 5 dager gåing.

Eller om nokon veit om sekker som er tilpassa dei over 190.

Har Bergans Powerframe 130 L frå førav og veit den er til 195 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke personlengden som er avgjørende, men rygglengden din. At produsentene oppgir personlengde er mer et begrep for at de ikke henger med utviklingsmessig for utstyret, enn at de har den rette sekken.

Jeg er f.eks 189 cm høy, men må på Medium i Gregory sine storsekker grunnet rygglengden. Jeg har hoftekam som sitter svært høyt i forhold til kroppshøyden, og dette gjør at jeg trenger en langt kortere rygglengde enn hva man skulle tro. Hvis butikken ikke kan hjelpe deg med rett rygglengde på sekken, gå til en annen butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk men eg har tenkt og handle brukt sekk så er det nokon måte eg kan finne ut kas størrelse ryggen min er så eg kan gå etter det...

Mvh Mads

Prøve i butikk er det beste, og det er sikkert forskjell fra merke til merke.

Du kan jo måle fra senter hoftekam til topp skulder for å finne antall cm, men det hjelper kanskje ikke nok.

Her er en hjelpevideo som viser forskjellige sekker med fast rygglengde:

http://www.oslosportslager.no/magasinet/ryggsekk--hvordan-finne-riktig-rygglengde-593.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok avansert men ok eg får høyre med dei i butikken

Takk for hjelpen:)

Mvh Mads

Alle produsenter/leverandører viser hvordan du måler rygglengen på websidene sine. Youtube.com har utall av videoer som viser dette. Det er bare en måte å gjøre det på, men mange "butikker" i Norge kjenner ikke til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.